pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 4 April 2012

SUKAN : HABISLAH SHAHIDAN NAK JADI PRESIDEN LAGI !

Shahidan terima hasrat Tunku Ismail


PRESIDEN Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM), Datuk Seri Shahidan Kassim masih membisu sama ada untuk mempertahankan jawatannya itu atau melepaskannya.
Namun semalam, dia secara terbuka menerima persetujuan Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim untuk dicalonkan bertanding dalam pemilihan jawatan No. 1 badan sukan tertuat di Malaysia itu.
Menurut Shahidan, sehingga kini, dia belum memikirkan mengenai pemilihan jawatan itu kerana sedang memberi perhatian serius berhubung perkembangan dan isu dalaman KOM.
Bagaimanapun katanya, apa pun perubahan yang berlaku pada pemilihan jawatan dalam KOM kelak, beliau sentiasa mengharapkan ke arah kebaikan dalam badan sukan olahraga negara itu.
"Bagi saya, ketika ini saya hanya memberi tumpuan terhadap isu dalaman KOM, mengenai doping dan jawatankuasa tatatertib dan displin berkaitan atlet dan jurulatih.
"Begitu juga isu Karim dan beberapa kes lama dalam KOM. Semua ini perlu diperbetulkan dan diselesaikan terlebih dulu. Selepas itu baru saya fikirkan tentang jawatan," katanya.
Semalam Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyatakan persetujuan untuk dicalonkan sebagai Presiden pada pemilihan Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) yang bakal diadakan Jun depan.
Persetujuan tersebut dibuat selepas mendapat perkenan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada minggu lepas.
Presiden Persatuan Olahraga Johor, Datuk Mohd. Rashidi Mohd. Noor yang menyampaikan hasrat pencalonan Tunku Ismail itu menyatakan bahawa pihaknya telah mendapat sokongan lapan daripada 15 ahli gabungan KOM.
Menurut Shahidan, sekiranya isu dalaman dapat diselesaikan sebelum pemilihan KOM, badan sukan itu akan dianggap tidak serius dalam mengurus dan membangunkan sukan olahraga di negara ini.
"Semua ini perlu diambil tindakan sebelum mesyuarat agung berlangsung yang dijangka Jun ini yang mana boleh ditangguhkan sekiranya isu berkenaan tidak selesai," ujar nya.
Mengulas mengenai pencalonan Tunku Ismail yang mendapat sokongan lapan ahli gabungan KOM, Shahidan menjelaskan bahawa dia akan berbincang dengan presiden peringkat negeri terlebih dulu bagi mendengar pandangan mereka.
"Saya sendiri belum lagi melihat laporan mengenai cadangan Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim dicalonkan sebagai presiden," ujarnya.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008