pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 24 September 2018

DPPM : PENOLAKAN PM ADALAH KEPUTUSAN TEPAT

KENYATAAN MEDIA
Dewan Pemuda PAS Malaysia

13 Muharram 1440 | 23 September 2018
LGBT : PENOLAKAN PM ADALAH KEPUTUSAN TEPAT

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengalu-alukan kenyataan dan komitmen YAB Perdana Menteri berhubung penolakan beliau terhadap aktiviti LGBT di Malaysia. Keputusan tersebut adalah tepat kerana Malaysia tidak harus dikongkong dengan kehendak hak asasi manusia acuan barat.
Kami berharap penolakan YAB Perdana Menteri adalah satu keputusan kerajaan dan ia harus didokong oleh semangat tanggungjawab kolektif semua menteri dan pemimpin Pakatan Harapan.
Keputusan YAB PM juga mesti diambil sebagai satu point of reservation dalam konvensyen antarabangsa mengenai hak asasi manusia seperti International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR) dan International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimation (ICERD).
Keabsahan legitimasi perlembagaan termasuk perundangan Syariah dan sistem nilai yang diamalkan di Malaysia mesti diutamakan berbanding deklarasi hak asasi manusia acuan barat.
DPPM juga menolak usaha mana-mana pemimpin negara yang mahu menormalisasi aktivisi songsang LGBT samada menerusi promosi dan pertahan hak mereka.
Rakyat Malaysia perlu peka dan tegas menolak pemimpin-pemimpin tersebut kerana mereka akan merosakkan nilai Islam dan budaya masyarakat Malaysia. Kebebasan yang dijamin dalam perlembagaan bukan bermaksud kebebasan mutlak, sebaliknya ia mesti dipertanggungjawab di bawah had yang sewajarnya.
"Islam Memimpin"
"Terus Mara"

YB Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi
Ketua, Dewan Pemuda PAS Malaysia 
ADUN Batu Burok, Terengganu

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008