pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 8 Ogos 2011

KEDAI TERBAKAR LAGI

Deretan tiga kedai terbakar 
BAGAN DATOH - Bekalan perabot untuk jualan musim perayaan musnah sepenuhnya apabila kedai yang digunakan sebagai tempat simpanan hangus dalam satu kejadian kebakaran, di sini, awal pagi, semalam.

Peniaga, Ng Boon Sai, 45, berkata, dia menerima panggilan daripada seorang rakan pada kira-kira jam 6.30 pagi memaklumkan kedai yang diwarisi daripada datuknya itu hangus dijilat api.

Katanya, setelah mendapat panggilan itu, dia bergegas ke lokasi kejadian untuk melihat sendiri keadaan kedainya itu.

“Sebaik sampai di tempat kejadian, saya hanya dapat melihat kedai yang telah berusia 80 tahun itu hangus dalam kebakaran.

“Kedai ini telah diserahkan kepada saya oleh datuk untuk diuruskan dan ia telah diubah suai menjadi gudang perabot serta barangan elektrik,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Boon Sai berkata, dia masih belum tahu anggaran kerugian daripada kejadian itu dan menerima semuanya sebagai satu dugaan.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Hutan Melintang, Rahmat Nazlan berkata, panggilan mengenai kejadian diterima pada 6.01 pagi dan pasukannya tiba di tempat kejadian pada 6.21 pagi.

“Ketika pasukan bomba sampai di tempat kejadian, kebakaran di deretan kedai itu sudah mencecah hingga 90 peratus dan telah merebak hingga ke kedai yang ke-tiga.

“Seramai 29 anggota serta satu pegawai, bersama dua jentera turun ke tempat kejadian dan kami juga turut dibantu pasukan Bomba Sukarela Bagan Datoh yang turun dengan sebuah jentera,” katanya.

Menurutnya, kebakaran berjaya dipadamkan dan dikawal sepenuhnya pada jam 10.28 pagi dan punca sebenar kejadian masih dalam siasatan.

“Siasatan awal di tempat kejadian mendapati, kebakaran telah bermula di bahagian belakang kedai pertama sebelum merebak ke dia buah kedai lagi.

“Anggaran kerugian untuk ketiga-tiga buah kedai terlibat sekitar RM400,000 dan ini merupakan kejadian ke-dua berlaku di sini dalam tempoh tiga bulan,” katanya.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008