pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 21 Ogos 2011

TERPAKSA PULANG KERANA SERANGAN ISRAEL : RADIG 2


Serangan bertubi Zionis paksa peserta pulang

GAZA - Peserta rombongan Ramadan Di Gaza (Radig 2) terpaksa keluar serta-merta dari Genting Gaza, semalam berikutan serangan berterusan Israel yang menggegarkan hotel penginapan mereka di tengah-tengah bandaraya itu sekaligus membahayakan keselamatan masing-masing. 

Ketua misi anjuran Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) itu, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, semua peserta selamat meninggalkan bumi Gaza tepat jam 1 tengahari (waktu Palestin) semalam dan dijangka akan tiba di Malaysia Rabu ini (24 September). 

Menurutnya, mereka mendengar lebih 10 letupan bom yang digugurkan tentera Israel di beberapa tempat awam di wilayah Palestin itu sehingga mengorbankan penduduk tempatan termasuk wanita dan kanak-kanak. 

“Suasana menjadi kelam-kabut dan mencemaskan apabila kami terdengar bunyi letupan kuat bom yang digugurkan hanya kira-kira satu kilometer dari tempat penginapan ketika kami sedang khusyuk mendengar tazkirah kira-kira jam 4.40 pagi tadi (semalam),” katanya. 

Azmi berkata, ahli rombongan sebelum itu dibenarkan melawat tempat letupan bom pertama digugurkan Israel di Gaza dengan diiringi pasukan keselamatan tempatan. 

Menurutnya, bangunan perpustakaan awam Gaza yang sedang dalam pembinaan musnah teruk dalam serangan itu dan sebuah masjid bersebelahan turut terjejas.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008