pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 4 Ogos 2011

SAYA TIDAK HIDAP BARAH : NIK AZIZ

Nik Aziz nafi hidap barah 

KOTA BHARU – Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan mengidap penyakit barah kelenjar seperti dakwaan sebuah blog. 

Menurut beliau, kesihatannya pada masa ini amat baik dan boleh menjalani ibadat puasa seperti biasa. 

“Itu dakwaan blog tak betul tu, saya tak ada apa, saya cuma ada tiga saluran tersumbat dan saya menjalani rawatan tiga bulan sekali. 

“Alhamdulillah kolesterol pun baik, turun, musim durian kolesterol turun, jadi dakwaan itu tak betul,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, di sini semalam. 

Terdapat blog yang mendakwa Nik Abdul Aziz mengalami barah kelenjar dan perkara itu disahkan pakar Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian, baru-baru ini. 

Sebelum ini, Mursyidul Am Pas itu pernah menjalani rawatan koronari angioplasti bagi membuka saluran darah yang tersumbat. 

Ketika diminta mengulas cabaran dibuat Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim berhubung pertemuan antara beliau dengan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaliegh Hamzah untuk mempelawa sebagai Ketua Pembangkang, Nik Abdul Aziz berkata, pendapat orang ‘melompat parti’ itu tidak perlu dilayan. 

“Dia siapa? Saya tak kenal dia dan dia tak kenal saya, dia ni orang ‘melompat’ yang saya anggap sebagai sampah, tempat serangga bersarang,” katanya.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008