pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 28 Disember 2015

BACK TO SCHOOL : SEDIKIT SEBANYAK PAS CUBA BANTU RINGANKAN BEBANAN RAKYAT !

Program Kebajikan : Back to School Dppk Bagan Datoh 2016 ( 5 )
PAS BERSAMA RAKYAT.

SG. NIPAH BAROH : PAS terus bersama rakyat. Demikian itu, PAS merasai perasaan serta jiwa rakyat ketika ini yang pastinya mengalami bebanan kos sara hidup yang tinggi.
Sebagai langkah membantu, pihak PAS kawasan Bagan Datoh dengan usaha Dewan Pemuda PAS Kawasan meneruskan agenda kebajikan rakyat yang dibawa oleh PAS sebagaimana tahun lalu. Serahan bantuan sumbangan berupa beg sekolah dan peralatan tulis telah disampaikan oleh YDP, Ust . Misbahul Munir Masduki di Sg. Nipah Baroh.
Selain cawangan tersebut, ianya juga melibatkan 2 cawangan berhampiran iaitu Sg. Balai Baroh dan Sg. Betul/ Sg. Ular. Seramai 7 orang penerima di kawasan ini.
Turut serta dalam misi kali ialah pimpinan PAS kawasan , Dppk dan Dmpk.
" BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN "




Program Kebajikan : Back to School Dppk Bagan Datoh 2016 ( 4 )
PAS Memacu Perubahan.
BAGAN DATOH : Alhamdulillah, misi penyerahan bantuan sumbangan berupa beg sekolah dan peralatan tulis diteruskan pada sebelah petang tadi yang diketuai sendiri oleh YDP, Ust. Misbahul Munir Masduki.
Bermula jam 3 petang berpusat di rumah Pak Talab iaitu di Bagan Cina Bagan Datoh. Seramai 12 orang penerima telah menerima sumbangan dengan rasa gembira serta terima kasih kepada pihak PAS Kawasan Bagan Datoh .
Tidak ketinggalan beberapa orang anak masyarakat India dan Cina turut menerima sumbangan kali ini. Walaupun sumbangan yang diperolehi ala kadar namun tetap menggembirakan hati kerana sedikit sebanyak mengurangkan bebanan dalam menghadapi sesi persekolahan tahun 2016.
Turut hadir sama Setiausaha PAS Kawasan, Sdr. Fauzi Hashim serta beberapa pimpinan PAS kawasan , Dppk dan Dmpk.
" BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN "



Program Kebajikan : Back to School Dppk Bagan Datoh 2016 ( 3 )
ANAK YATIM DIBANTU
SG. BALAI DARAT : Misi penyerahan bantuan sumbangan Back to School kali ini diteruskan lagi ke lokasi 3 iaitu di Sg. Balai Darat bertempat di Surau Al - Kamaliyah. Seramai 7 orang penerima telah menerima sumbangan beg dan alatan tulis yang disampaikan oleh Bendahari PAS Kawasan, Ust. Ahmad Jailani Abd Hamid.
Antara yang menerima bantuan sumbangan tersebut adalah anak yatim. Bantuan adalah hasil kutipan dana sumbangan orang ramai daripada kalangan ahli PAS.
Pihak Dppk Bagan Datoh mengucapkan jutaan terima kasih kepada seluruh penyumbang dan juga penerima yang sudi menerima walaupun ala kadar barang yang diberikan. Mudah-mudahan sedikit usaha ini akan memberi manfaat bersama di dunia dan akhirat.
" BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN "



Program Kebajikan : Back to School Dppk Bagan Datoh 2016 ( 2 )
PAS For All.
SG. TIANG DARAT : Lokasi kedua untuk program kebajikan pada hari ini iaitu penyerahan sumbangan beg dan peralatan tulis adalah di Cawangan Sg. Tiang Darat. Kali ini melibat 3 buah cawangan iaitu Cawangan Selekoh, Sg. Tiang Darat dan Sg. Tiang Baroh.
Kira- kira seramai 11 orang penerima amat berterima kasih kepada pihak PAS Kawasan Bagan Datoh atas sumbangan yang diberikan. Menurut mereka, walaupun sumbangan yang diterima ala kadar namun tetap memberikan sedikit kelegaan menghadapi sesi persekolahan tahun hadapan.
Turut hadir dan menerima sumbangan adalah daripada masyarat india dan cina. Mereka rasa berbangga atas usaha pihak PAS dalam membantu masyarakat serta tidak meminggirkan masyarakat yang bukan Melayu dan Islam. Ianya membuktikan bahawa PAS sebuah parti yang menjaga semua kaum.
Sumbangan telah disempurnakan oleh TYDP, Ust. Rozie Imani dan Bendahari PAS kawasan , Ust. Ahmad Jailani Abd. Hamid.
" BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN "





Program Kebajikan : Back to School 2016 Dppk Bagan Datoh ( 1 )
SG. BATANG, SELEKOH : Alhamdulillah pada hari ini telah berlangsung program kebajikan sempena persediaan sesi persekolahan untuk tahun hadapan. Atas rasa Keprihatinan kepada masyarakat pada hari ini yang dibebani kos sara hidup yang tinggi, maka sedikit usaha bantuan bagi meringankan sedikit keperitan tersebut cuba dilakukan oleh pihak Dppk dengan kerjasama PAS Kawasan Bagan Datoh.
Lokasi pertama adalah di Kg. Sg. Batang serta melibatkan beberapa cawangan berhampiran iaitu Tebuk Hj. Tahir, Sg. Hj. Muhammad dan Tebuk Bengkang.
Penyampaian tazkirah dan pemberian barang sumbangan telah dijayakan oleh Timbalan YDP PAS Kawasan Bagan Datoh, Ust. Ahmed Rozie Imani.
Terima kasih kepada seluruh penyumbang.
" BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN "


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008