pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Sabtu, 1 September 2012

NAJIB PENIPU..DAPAT SOKONGAN " PAKSAAN" ?


Nak penuhkan stadium, duit dan paksa jadi strategi


INI KISAH SEBENARNYA APA YANG BERLAKU SEMPENA HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KALI 55 :

( Dalam keadaan terpaksa ) Umno nak tunjuk program najib dapat sokongan, jutaan manusia hadir  malam ni di Stadium Nasional Bukit Jalil...

Terdesak sangat nak penuhkan stadium, "tukanglawan" tengok Umno kene buat SEMUA benda di bawah nei, kalau tak nanti kene ejek sebab stadium kosong.

Umpan Hadiah....


Umpan T-Shirt dan duit.


Paksa Staff DBKL datang...

Paksa Staff Kementerian Pengajian Tinggi datang...

Adoi, kalau macam ni takde la merdeka namanya, kata merdeka tapi kehadiran wajib dan kedatangan akan direkodkan, dikira pulak sebagai tugas rasmi, kalau takmo pegi macam mana... ohhhh ini rupanya stail merdeka umno.... tak datang kene hukum. kah..kah..kah..

Satu lagi yang bagusnya umno nei mereka sedang ajar budak-budak baru abis belajar erti kemerdekaan dengan ganjaran, kalau rajin meriahkan tweetup merdeka dapat la T-shirt dan duit...la.. nilai merdeka tu sama macam sehelai t-shirt rupanya.

Terdesak sangat la nampaknya, sampai tarik orang datang himpunan dengan hadiah lumayan... rupanya yang datang tu berebut-rebut nak hadiah je rupanya.. umno sedang ajar rakyat jadi patriotik pada hadiah lumayan. kah..kah..kah.

Pelik -pelik, Peserta himpunan bersih dan himpunan "janji Bersih" tak pun diumpan dengan T-shirt.. tak wajib datang pun, tapi kenapa ramai?..

Sebab diorang bijak... tak macam penyokong setia Umno.. datang sebab hadiah lumayan dan acara " maksiat - konsert ". kah..kah..kah:)

Tiada ulasan:

Ruang Forum DPPK Bagan Datoh

jambori amal kuala kangsar 2008