pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 11 Oktober 2017

" DAP HILANG KEWARASAN SEBELUM MABUK "

KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA
7 Oktober 2017 | 16 Muharam 1439


“DAP HILANG KEWARASAN SEBELUM MABUK”
1. Kelantangan pemimpin DAP tetap berkeras mempertahan dan mahu pesta arak diadakan sebelum ini, menyerlahkan hakikat sebenar sikap parti itu. Walaupun menyaksikan bantahan ramai, DAP tetap dengan kedegilannya yang lahir dari sikap ego parti itu.
2. DAP sengaja menjadikannya sebagai eksperimen untuk memprovokasi, mencabar dan memperlekeh sensitiviti awam terutamanya umat Islam Melayu di negara ini. Malah, DAP menzahirkan kedudukan politik mereka sebagai kuasa untuk memaksa kehendak mereka dituruti.
3. Sikap DAP ini sebenarnya satu ancaman kepada masa depan keharmonian dan keutuhan negara. Demi sokongan golongan bebal tertentu, mereka mengangkat dan memperjuang isu ini. Sedangkan ia mendatangkan mudarat kepada pelbagai kepentingan awam.
4. Hanya setelah didedahkan info risikan ancaman pengganas oleh Ketua Polis Negara, barulah DAP terpaksa akur. Menunjukkan betapa parti itu lebih awal hilang kewarasannya sebelum mabuk. Malang lagi apabila parti politik bersamanya dalam PH hanya membisu.
5. Rakyat Malaysia yang matang menerima realiti bahawa arak menjadi minuman golongan tertentu terutama kalangan bukan Islam. Tetapi menjadikannya keraian dengan berpesta besar-besaran bukanlah budaya negara ini. Ia jelas diimport dari luar.
6. Jika demikiannya kecenderungan DAP, bayangkan kelak kegilaan mereka untuk mengimport banyak lagi perkara lain ke negara ini. Mereka mahu mensekularkan negara ini, sekali gus menggugat Islam yang menjadi tonggak dan Perlembagaan Negara ini.
7. Tatkala gagal untuk kehendaknya dijayakan, DAP menjadikannya sebagai isu politik untuk membakar sentimen secara tidak matang. Walhal bantahan dikemukakan adalah berkait langsung dengan landskap hidup di Malaysia dan nilai hormat yang perlu diakuri.
“Sejahtera Bersama Islam”
“Mara Menuju Cita”

YB USTAZ HISHAMUDDIN ABDUL KARIM
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Malaysia

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008