pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Sabtu, 9 Disember 2017

PERPECAHAN UMAT ISLAM PUNCA AL-QUDS TERUS TERJAJAH : AL-MURSYIDUL AM PAS

KENYATAAN MEDIA MURSYIDUL AM PAS 
PERPECAHAN UMAT ISLAM PUNCA AL-QUDS TERUS TERJAJAH

Pengumuman yang dilakukan oleh Presiden Amerika mengenai Baitulmaqdis sebagai Ibu Negara Israel amat mendukacitakan seluruh umat islam dan mereka-mereka yang mempertahankan prinsip keadilan dan kebebasan .
Sebenarnya, kita tidak harus terkejut dengan pengumuman tersebut kerana kita sendiri yang menyebabkan musuh-musuh Islam bertindak demikian.
Disebabkan perselisihan, kita sanggup bergaduh sesama sendiri tanpa merujuk kepada panduan Allah dalam Al-Quran dan ajaran yang terdapat dalam Syariat Islam.
Lihat sahajalah pada hari ini, orang-orang Islam dalam negara kita pun ada yang tidak bersedia untuk bersatu atas dasar Hablillah. Begitu juga negara-negara umat Islam, mereka saling bergaduh sehingga menyebabkan kemusnahan yang amat teruk kepada negara masing-masing.
Kesempatan ini telah diambil oleh barat dan musuh Islam bagi menghapuskan pengaruh Islam di atas muka bumi ini.
Kita tidak sepatutnya menyerahkan kepada keadaan yg berlaku tetapi hendaklah kita merasakan tangunggjawab secara fardhu ain bagi setiap umat Islam melakukan sesuatu yang boleh mengembalikan kemuliaan dan kehormatan Agama Islam serta mendaulatkan syariatnya.
Ayuh Umat Islam, tampillah ke hadapan dan terimalah panduan serta manhaj hidup yang diatur oleh Islam.
“Sejahtera Bersama Islam”


TUAN GURU HJ. HASHIM JASIN
Mursyidul Am PAS
18 Rabiul Awal 1439H / 7 Disember 2017M

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008