pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 6 Mac 2013

ISYTIHAR PERANG : LAKSAMANA AJAK PERANG?

ISU LAHAD DATU : MACAM MANA BOLEH DICEROBOH DAN BAGAIMANA SISTEM PERTAHANAN NEGARA KITA GAGAL MENYEKATNYA ?

Bekas Laksamana Pertama TLDM pertikai bagaimana pencerobohan di Lahad Datu berlaku, ianya memalukan TLDM.

BAGAN DATOH : Kehadiran Laksamana Pertama ( B ) Hj. Imran Abdul Hamid ke ceramah politik anjuran PAS Kawasan Bagan Datoh menyatakan rasa pelik dan hairan apabila boleh berlakunya pencerobohan di Lahad Datu. Ini menurutnya adalah berkaitan dengan sistem perairan negara yang sentiasa di pantau dan dijaga oleh pihak keselamatan negara seperti tentera dan polis.

Beliau turut mempertikaikan tindakan oleh pihak kerajaan yang lambat untuk mengatasi isu tersebut sehinggakan ada jiwa yang terkorban dalam usaha mempertahankan negara.


Dalam ucapannya lagi, beliau lebih mengingatkan serta mengajak rakyat membuat perubahan dengan menukar kerajaan pada hari ini. Hujahnya ialah mereka ( Umno/ BN ) tidak lagi relevan lagi untuk diberi kuasa mentadbir negara ini. Terlalu banyak kerosakkan sistem pentadbiran dan kehidupan di negara ini.

Hj. Imran juga menyatakan bahawa Pilihanraya Umum adalah medan terbaik untuk rakyat melakukan perubahan itu. Oleh itu, beliau berpendapat bahawa pilihanraya sebagai " peperangan " diantara parti politik di dalam negara untuk memenangi PRU ini.


Ujarnya lagi, sebagai persiapan maka perlu seluruh jentera parti untuk mengatur strategik dan perancangan disamping mengenali siapakah pihak musuh yang akan dihadapi. Selain itu, tidak ditinggalkan doa dan munajat kepada Allah SWT.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008