pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 13 April 2014

AL- FATIHAH DAN TAKZIAH BUAT ALLAHYARHAM PAK HAMID DAN JUGA KELUARGA..

KUALA LUMPUR: Salah seorang jurulatih pasukan Jabatan Amal Malaysia, Abd Hamid A Kadir meninggal dunia pagi ini ketika sedang melatih kawad kepada anggota Unit Amal Malaysia.

Beliau terlibat menjadi jurulatih sempena Kursus Kepimpinan Amal Malaysia yang diadakan bermula 11 hingga 13 April di sebuah resort di Seoang.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir dalam keadaan lengkap berunifom merah Unit Amal.

 
Difahamkan, Pak Hamid sebelum itu dibawa ke Klinik Sg Pelek, Bagan Lalang yang berhampiran tempat latihan mereka kerana keadaanya tidak stabil.

Menurut anggota unit amal, ketika melatih kawad pagi tadi, beliau sempat berkata "benarlah janji Allah".

(Gambar: Pak Hamid ketika mengajar kawad kepada anggota unit Amal pagi tadi)

Pemergian beliau satu kehilangan besar bukan sahaja kepada anggota Amal keseluruhannya, malah juga kepada PAS di segenap peringkat.

Jabatan Amal PAS yang terkenal dengan jolokan 'tentera merah', sentiasa mengharumkan nama baik PAS dalam misi kemanusiaan yang sertai mereka.

Berkerja dengan tema 'beramal kerana Allah', tanpa mengharapkan balasan dunia, pasukan ini menjadi kebanggan parti dan salah satu aset besar kepada PAS bukan sahaja dalam aspek menghulur bantuan, tetapi juga duta PAS mendekati masyarakat.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008