pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 17 April 2014

MENDIANG KARPAL SEORANG POLITIKUS BERPRINSIP : PAS PERAK

KUALA LUMPUR: Rakyat negara ini kehilangan seorang tokoh politik paling berpengalaman juga seorang peguam kanan terkemuka dengan pemergian Karpal Singh (gambar)yang meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya dekat Kampar, pagi tadi.

Dalam satu kenyataan media, Badan Perhubungan PAS Perak turut merakam penghargaan atas sumbangan dan peranan mendiang Karpal dalam mengembalikan  semangat demokrasi yang dilihat semakin pincang dan menentang segala bentuk rasuah serta salah guna kuasa.
"PAS Perak turut mengucapkan takziah kepada seluruh ahli keluarga mendiang Karpal Singh," kenyataan media dikeluarkan Ketua Penerangan PAS negeri, Misbahul Munir Masduki itu dipetik.
Menurut Misbah, ketokohan Karpal sebagai seorang politikus yang berprinsip sukar dicari ganti.
"Ketokohannya juga digeruni dan dihormati oleh rakan dan lawan," kata Misbah.
Beliau menyifatkan Karpal sebagai 'sangat tegas' dan berpegang teguh kepada prinsip yang terkandung dalam perlembagaan negara.

Karpal, ujarnya ialah seorang yang tidak menyembunyikan sikap dan pandangan terhadap rakan apatah lagi lawan politik bahkan berani mengkritik institusi negara yang dilihat sebagai tidak bertindak atas prinsip undang-undang dan perlembagaan.
"PAS Perak turut bersedih atas pemergiannya dan mengucapkan takziah kepada ahli keluarga mendiang," ujar Misbah.
Karpal, 74, yang juga Pemimpin veteran DAP maut apabila kenderaan serbaguna (MPV) yang dinaikinya dilapor merempuh sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat di kilometer 301.6 Lebuhraya Utara Selatan arah utara.
Pembantunya, Michael Cornelius turut terkorban manakala anaknya Ram Karpal dilaporkan cedera parah.
Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu mati di tempat kejadian akibat cedera parah.
Mendiang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang untuk menghadiri satu kes mahkamah

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008