pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 25 Januari 2016

TAZKIRAH : CATATAN DHUHA YB. USTAZ IDRIS AHMAD.

SUDUT TAZKIRAH : CATATAN DHUHA OLEH YB. USTAZ IDRIS AHMAD, NAIB PRESIDEN PAS ( MP BUKIT GANTANG )
8 RabiulAkhir -14 RabiulAkhir 1437
( 18 - 24 Januari 2016 )


Catatan Dhuha
Tahniah dan terima kasih kepada penganjur program bantah TPPA, Jabatan Amal dan semua peserta yang menjayakan himpunan tersebut. Sekurang-kurangnya kita telah berusaha untuk menentang perjanjian yang akan mencabul kedaulatan negara. Allah tidak tanya kamu berjaya atau tidak, tetapi akan ditanya kamu berusaha atau tidak. 


Ustaz Idris Hj Ahmad 
14 Rabiul Akhir 1437 /24 Januari 2016 Ahad.

Catatan Dhuha
TPPA satu pencabulan terhadap negara kita yang berdaulat. Sia-sia setelah 58 tahun negara merdeka. Sebelum merdeka, khazanah dan hasil alam dipunggah ke negara mereka dengan cara paksa sebagai kuasa penjajah. TPPA berselindung disebalik undang-undang dan pasaran bebas tetapi mempunyai agenda jahat yang tidak pernah padam. Anda sayangkan negara, ayuh kita bantah TPPA. Biar sejarah terpahat bahawa kita adalah penentangnya. 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
13 Rabiul Akhir 1437 /23 Januari 2016 Sabtu.

Catatan Dhuha
Semua kita ada kelebihan dan potensi diri masing-masing. Kelebihan antara kita tidak sama. Ada yang pandai bercakap, pandai menulis, pandai mengurus, pandai mencari wang, pandai membuat kerja amal, pandai melakukan kerja lasak, pandai mengajar, pandai mentarbiah, pandai mengurus kebajikan. Anda di tahap mana? 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
12 Rabiul Akhir 1437 /22 Januari 2016 Jumaat.

Catatan Dhuha
Tidak ada istilah menganggur dalam kerja jamaah. Terlalu banyak kerja yang boleh dilakukan, hendak atau tidak sahaja. Apa yang penting kita memposisikan diri kita di tempat yang sepatutnya. Allah memberi kepada kita potensi diri yang boleh dimanfaatkan oleh Islam dan jamaah. Jangan bazirkan potensi dan kelebihan masing-masing. 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
11 Rabiul Akhir 1437 /21 Januari 2016 Khamis.

Catatan Dhuha
Kita rasa gembira dan tidak penat jika kita buat sesuatu itu ikhlas kerana Allah. Kerja kita menjadi rancak dan aktif kerana yang kita buru ialah keredhaan Allah. Kita menjadi lesu dan tidak bermaya dan keluh kesah kerana yang kita buru ialah keredhaan makhluk semata-mata. 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
10 Rabiul Akhir 1437 /20 Januari 2016 Rabu.

Catatan Dhuha
Mungkin kita sibuk dengan urusan kehidupan dan jamaah, tetapi jangan lupa kita kepada Allah. Takut nanti Allah lupa kepada kita. Sekiranya Allah lupa kepada kita, kepada siapa lagi kita mahu memohon bantuan dan pertolongan. Jika ada manusia yang lupa kepada kita, masih ada lagi manusia lain yang ingat kepada kita. 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
9 Rabiul Akhir 1437 /19 Januari 2016 Selasa.

Catatan Dhuha
Kita perlu mengadakan hubungan dengan Allah melalui amalan sunat, qiamullail, amar makruf nahyu anil munkar, kerana ini merupakan tali pengikat kita dengan Allah SWT. Jika kita tidak mengikat diri kita dengan Allah, bagaimana Allah SWT hendak membantu kita di jalan dakwah dan perjuangan yang penuh dengan ranjau dan duri. 

Ustaz Idris Hj Ahmad 
8 Rabiul Akhir 1437 /18 Januari 2016 Isnin.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008