pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 31 Julai 2017

PAS PERAK TERUS KOMITED MENDEKATI RAKYAT, SEDIA MEMERINTAH

PAS Perak Komited Mendekati Rakyat



Pesuruhjaya PAS Perak, Haji Razman Zakaria telah menyatakan beberapa persediaan PAS Perak untuk berhdapan dengan Pilihanraya Umum 14. Berikut adalah pandangan yang diberikan beliau.
Situasi di Negeri Perak mempunyai iklim politik berbeza dengan negeri-negeri yang lain kerana ia dibezakan dengan komposisi kaum.
Oleh kerana itu, pendekatan di Perak harus berbeza dalam memenangi hati pengundi.
Pendekatan pilihanraya di Perak mengambil kira kepentingan semua kaum yang sebahagianya hampir seimbang. Bukan bermakna segala polisi dan dasar parti kita pinggirkan semata-mata memenangi pengundi yang tidak Islam. 

Komposisi kaum yang pelbagai etnik ini adalah peluang yang terbaik untuk PAS perkenalkan Islam sebagai penyelesai terhadap kemelut ekonomi, sosial, budaya, pendidikan dan sebagainya.

Transformasi politik hendaklah dijelaskan kepada rakyat bahawa Islam adalah terbaik untuk semua.
Ruang yang ada mesti diambil kesempatan untuk semua peringkat parti menganjurkan program silang budaya, dialog peradaban agama, forum antara agama, ziarah mahabbah ke gereja, kuil dan tokong. 

Setiap perkara yang berkaitan dengan pendekatan politik hendaklah bersifat untuk memenangi hati rakyat.

Pimpinan parti bermula di peringkat negeri hingga cawangan hendaklah merakyat bersama kehidupan rakyat, menyelami permasalahan rakyat, memberi harapan kepada rakyat, dan menjiwai setiap nadi dan denyut rakyat.
Menyantuni rakyat dalam kontek hubungan etnik hendaklah merentasi batasan kaum dan agama, semua rakyat adalah sasaran dakwah kita.
PAS bukan sahaja parti politik tetapi juga gerakan dakwah. Semua petugas PAS adalah pegawai pemasaran kepada parti, produk utama yang kita hendak pasarkan adalah Islam yang memberi rahmat dan adil untuk semua.
Santuni dan dekatilah rakyat dengan mempelbagaikan pendekatan dakwah yang berkesan. Semua pintu rumah hendaklah diziarahi oleh PAS samada untuk menyalurkan bantuan, menyampaikan maklumat, bertanya khabar dan sebagainya.
Dalam pilihanraya, semua rakyat dan pengundi adalah sasaran kita.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008