pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 7 November 2012

YDP : PAS DEKATI ANAK MUDA, PASTI ANAK MUDA BERSAMA PAS


ANAK MUDA BERSAMA PAS : YDP SANTUNI ANAK MUDA DALAM ZIARAH SANTAI SEPETANG BERSAMA ANAK MUDA FUTSAL DI RUNGKUP

Kehadiran Ustaz Misbahul Munir ke gelanggang futsal menarik jiwa anak muda rapati PAS, YDP turut sumbang bola futsal untuk anak muda

BAGAN DATOH ( Rungkup ) : Menyedari kebangkitan anak muda seluruh dunia ketika ini, PAS Kawasan Bagan Datoh mengambil kesempatan mendekati anak muda di sekitar kawasan tersebut. Namun pendekatan yang dilakukan adalah lebih santai dan menarik kerana jiwa anak muda itu sendiri mahukan perubahan tersebut.

Ustaz Misbahul beramah mesra dengan anak-anak muda di sini

Tiada perlu timbul rasa kekok apabila bersama anak muda. Demikian yang dilakukan oleh Yang Dipertua PAS Bagan Datoh, Ustaz Misbahul Munir Masduki apabila turun ke gelanggang futsal Rungkup di sini kelmarin untuk bersama anak muda. Dalam ziarah santai tersebut, beliau beramah mesra bersama anak muda yang mahu bermain futsal dan Ustaz  Misbahul Munir turut menyumbangkan sebiji bola futsal kepada anak muda di sini.

Wakil anak muda sedang menerima sebiji bola futsal sumbangan YDP Pas Bagan Datoh.

Beliau yang juga merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak berkata, bahawa golongan anak muda hari ini memainkan peranan penting dalam konteks masyarakat dan pembangunan Negara. Keadaan seluruh dunia khususnya di Malaysia, tenaga dan pemikiran anak muda adalah menjadi teras kejayaan perubahan sesuatu perkara. Sebagai contoh, beliau menyatakan bagaimana kebangkitan yang didokongi oleh golongan muda di Negara- Negara Arab atau lebih dikenali “Arab Spring” sehingga berjaya menjatuhkan kerajaan zalim sedia ada.

Demikian harapan yang diberikan kepada anak muda di Malaysia, agar perlu ada tahap kesedaran yang tinggi dan ingin membuat perubahan melalui politik Negara. Ujar beliau lagi, dalam program ziarah santai tersebut, beliau mengingatkan bahawa sukan tidak pernah dilarang dalam Islam bahkan digalakkan penganutnya untuk lakukannya. Namun pasti di situ adanya garis panduan mengikut Syariat Islam. Ini kerana, apabila bersukan akan menjadikan  badan yang sihat serta mampu untuk seseorang itu melakukan amal ibadah yang lain. Pastikan niat bersukan adalah kerana Allah S.W.T. bukanlah untuk bergaduh malahan untuk hidup bersatu padu.

Anak muda Rungkup bergambar kenang-kenangan bersama YDP, Ustaz Misbahul Munir

Rata- rata anak muda pada petang itu, amat berbangga dan berbesar hati menyambut kehadiran pimpinan PAS Kawasan tersebut. Mereka tidak menyangka, bahawa pimpinan PAS akan sanggup turun untuk bersama anak muda di sekitar Rungkup kerana mereka melihat PAS sebagai sebuah parti Islam yang menolak sukan sebelum ini. Namun, kata seorang wakil daripada kalangan mereka menyatakan ianya hanyalah sebagai tanggapan tidak benar terhadap PAS selama ini.

Antara pimpinan PAS Kawasan yang bersama YDP sedang menyaksikan anak muda bermain futsal.

Turut hadir bersama beliau, Setiausaha PAS Kawasan, Sdr. Fauzi Hashim, Ketua Lujnah Belia, Riadhah dan Kesenian Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh, Ustaz Amir Hamzah Ibrahim dan beberapa Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan yang lain.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008