pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 20 September 2015

CATATAN DHUHA BERSAMA USTAZ IDRIS AHMAD.

CATATAN DHUHA SEMINGGU OLEH YB. USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS/ MP Bukit Gantang
( 30 Zulkaedah - 06 Zuhijjah 1436 )


Catatan Dhuha

Pendakwah yang mendapat sambutan baik, yang cergas dan berbakat sentiasa terdedah kepada cacian lidah orang yang hasad. Mereka dengki pada ilmu dan kelebihan yang ada pada para du'at. Mereka berusaha untuk mencari peluang menjatuhkan imej para du'at dengan apa cara sekali pun, tetapi masih gagal. Akhirnya penghasad diserang sakit jiwa. Ust Hj Idris Hj Ahmad 30 Zulqaedah 1436. 14 Sept 201 Isnin.



Catatan Dhuha
Mereka silap membuat perhitungan, andaian untuk menjatuhkan maruah pejuang tulin. Walau pun menggunakan berbagai gerak saraf namun tidak berjaya. Pendakwah masih tenang dan senyum yang sakit jiwanya penghasad. Pedakwah tegar seperti emas tulin, selagi dibakar dengan api yang kuat maka akan tambah berkualiti . Ust Hj Idris Hj Ahmad 1 Zulhijjah 1436. 15 Sept 201 Selasa.



Catatan Dhuha
Ahli Pas tulin mereka tidak boleh diancam, terus mereka bangkit bersatu dan mempertahankan jamaah yang mereka sayang. Ancaman sebagai panggilan untuk mereka bangkit mempertahnakan parti dan memperkukuhkan parti. Sejarah membuktikan, ikatan ukhwah dan semangat pengorbanan yang tinggi akan dizahirkan apabila suasana terancam. Ust Hj Idris Hj Ahmad 2 Zulhijjah 1436. 16 Sept 201 Rabu.



Catatan Dhuha
Apa motif Malaysian Insider yang menyiarkan berita YB Ustaz Nik Abduh, kononnya berada di lokasi himpunan merah semalam. Sikap tidak cermat atau adakah Malaysian Insider mempunyai agenda yang tersembunyi terhadap Pas. Kalau pun tidak suka dengan Pas, jangan gadaikan prinsip kewartawanan. Kami tidak minta dipuji, tetapi kami tuntut kejujuran dan amanah. Ust Hj Idris Hj Ahmad 3 Zulhijjah 1436. 17 Sept 2015 Khamis.


Catatan Dhuha
Tugas Pas ialah mendidik ummah supaya menjadi manusia yang berilmu dan beramal, dengan ini akan melahirkan kebijaksanaan. Mereka bijak menggunakan ilmu untuk manfaat diri dan ummah. Tidak ada makna mempunyai ilmu tetapi tidak tahu membezakan antara hak dan batil.
Ust Hj Idris Hj Ahmad 
4 Zulhijjah 1436. 18 Sept 2015 Jumaat.



Catatan Dhuha
Pendengki akan menjadi batu api dalam masyarakat dan jamaah. Syaitan menghasut mereka jangan menghentikan kerja ini seolah-olah ini merupakan amalan baik dan berfaedah. Banyak tuduhan palsu disebarkan untuk mengobarkan kebencian dan permusuhan sesama sendiri. Pelaku ini tidak mengambil kisah mengenai amaran dan ancaman daripada Allah SWT. Ust Hj Idris Hj Ahmad 5 Zulhijjah 1436. 19 Sept 2015 Sabtu.



Catatan Dhuha
Pas sebagai Harakatul Ummah ( Gerakan Massa) dianggotai oleh berbagai lapisan manusia. Ada yang cerdik, ada yang jahil, ada yang wara', ada yang kurang, ada yang berkelulusan universiti, ada yang sekolah atap, ada yang kuat, ada yang lemah. Inilah dinamiknya Pas. Apa yang penting, kita mesti meletakkan diri kita diposisi yang boleh memberi sumbangan kepada perjuangan. Ust Hj Idris Hj Ahmad 6 Zulhijjah 1436. 20 Sept 2015 Ahad.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008