pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Selasa, 29 Januari 2013

GEMPAR : KEJUTAN MISBAH DAN MADHI DI MALAM KESENIAN ?

YDP PAS KAWASAN BAGAN DATOH DAN KETUA CABANG PKR BAGAN DATOH BUAT PERSEMBAHAN KHAS DI MALAM KESENIAN ANJURAN PEMUDA PAS KAWASAN.

Nyayian nasyid Sdr. Madhi Hasan dan Syair Jawa Ust. Misbah memukau hadirin di malam tersebut.

BAGAN DATOH : Malam Kesenian Santai Bersama Mel Wings yang telah dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh ( DPPK ) menampilkan kejutan apabila Ustaz Misbahul Munir Masduki selaku Yang Dipertua PAS Kawasan Bagan Datoh dan Sdr. Madhi Hj. Hasan selaku Ketua Cabang PKR Bagan Datoh menyampaikan persembahan masing- masing di majlis tersebut.

Ustaz Misbahul Munir yang juga merupakan Timbalan Pesuruhjaya 2 PAS Perak telah menyampaikan 2 buah persembahanya iaitu nasyid dan syair jawa khas untuk para hadirin malam tersebut. Beliau menyampaikan nasyidnya yang mengajak manusia untuk memohon keampunan begitu menghayati lirik sehinggakan para hadirin sebak apabila mendengar rintihan dan mengenangkan dosa-dosa yang telah dilakukan. 

Istimewanya, beliau telah menyampaikan syair dalam Bahasa Jawa. Syair yang cukup popular dibawakan oleh Wali Songo itu membawa para hadirin menginsafi diri dan kembali kepada Allah S.W.T.




Manakala Sdr. Madhi Hj. Hasan, Ketua Cabang PKR Bagan Datoh turut menyampaikan sebuah persembahan istimewa apabila beliau telah menyanyikan sebuah nasyid yang berjudul Hamba-Mu. Beliau yang juga selaku Naib Timbalan Pengerusi PKR Perak menyampaikan lagu tersebut secara spontan namun menarik para hadirin pada malam tersebut.







Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008