pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 21 Januari 2013

KALIMAH LISTEN JADI FENOMENA HEBAT?


Fenomena listen! di Maharaja Lawak Mega


Harakahdaily,19 Jan 2013
KUALA LUMPUR: Fenomena listen! listen! listen! bukan sahaja tamat di alam internet bahkan juga merangkak ke pentas Maharaja Lawak Mega 2012.

(Kumpulan Jambu ketika menggunakan trend terkini shut up!)


Ia digunakan oleh Afdlin Shauki dalam pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega semalam dalam persembahan pertama beliau bersama kumpulan Boboi.

Tahun lepas, Afdlin memperagakan watak yang disifatkan oleh ramai penonton sebagai isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor dengan gaya poco-poconya.

Namun sebagaimana tahun lepas, Boboi tidak juga menang tahun ini.

Selain Boboi, turut menggunakan sentimen penonton terhadap fenomena listen! listen! listen! adalah kumpulan Jambu.

Namun perkataan digunakan adalah shut up! shut up! shut up! ataupun diam! diam! diam!. 

Sebagaimana dijangka, kumpulan Jozan yang terdiri dari Johan dan Zizan telah memenangi  hadiah pertama tahun ini yang membawa pulang hadiah wang tunai setengah juta ringgit.

Kumpulan Jambu telah berjaya menjadi naib johan pertandingan ini.

Jozan juga menggunakan trend terkini dalam persembahan mereka apabila semasa persembahannya di Terengganu, Zizan yang ketika itu terpaksa membuat persembahan solo, telah bergaya ala ustaz (gambar kanan).

Ramai penonton beranggapan watak Zizan malam itu yang memakai jubah dan songkok merah dan bercakap pelat Terengganu adalah meniru gaya Ustaz Azhar Idrus yang popular itu.

Zizan pernah berduet dengan Ustaz Azhar semasa sambutan Ambang 2012 tahun lepas di depan ratusan ribu penonton di Dataran Shah Alam.

Malam tadi, ketika peringkat akhir persembahan Maharajalawak, Zizan dan Johan membuat persembahan di konti Era yang sememangnya menjadi tugas harian Johan sebagai DJ Radio Era.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008