pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 28 Disember 2011

PENDUDUK KECEWA KUALITI JALANRAYA TERUK

BAGAN DATOH : Walaupun sudah hampir 10 tahun lebih, pelbagai aduan dan laporan telah dilakukan kepada pihak berwajib namun seolah - seolah ianya hanya satu tindakan sia - sia bagi penduduk di sekitar Bagan Datoh - Hutan Melintang apabila keadaan jalanraya utama yang menghubugkan antara pekan tersebut masih ditahap teruk dan membahayakan para pengguna.



Melihat situasi tersebut, penduduk melahirkan rasa kesal dan kecewa apabila tiada tindakan serta usaha bersungguh dari pihak - pihak yang sepatutnya. Menurut pengguna jalanraya utama itu turut menyatakan rasa kebimbangan kerana keadaan jalanraya tersebut boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna terutamanya penunggang motorsikal.

Keadaan juga semakin membimbangkan apabila waktu malam kerana kekurangan lampu jalan di sepanjang jalan tersebut. Walaupun terdapat usaha untuk membaiki jalan dengan menampal dan menurap semula dibahagian yang rosak, ianya tiada memberikan keselesaan pengguna sebaliknya menambahkan kerisauan kerana jalan menjadi beralun dan tidak rata.



Seorang pengguna yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad, 27,  mendakwa bahawa beliau  akan melalui jalan tersebut untuk kemana - mana  kerana ianya merupakan jalan utama di mukim ini. Dakwa beliau lagi, disebabkan keadaan jalan yang tidak rata dan beralun telah banyak kemalangan berlaku di kawasan ini.

Penduduk berhampiran juga menyatakan ketidakpuasan hati terhadap kualiti jalan tersebut memandangkan ianya menjadi jalan utama anak - anak mereka pergi ke sekolah. Antara punca kerosakkan ialah disebabkan kenderaan berat lalu lalang untuk mengangkut keluar ke kilang   hasil ladang dan kebun di sekitar Bagan Datoh dakwa penduduk setempat.

Manakala menurut seorang Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh, Mustaid, 25, mengharapkan tindakan segera akan diambil pihak berkenaan kerana memandangkan kesulitan tersebut telah lama berlaku dan tidak seharusnya aduan rakyat dan penduduk diambil ringan. Ini soal kebajikan dan keselamatan pengguna serta melibatkan nyawa rayu beliau lagi.

" Saya harap perkara ini tidak mempolitikan keadaan. Kami sendiri sebagai pengguna, minta semua pihak melihat perkara ini demi menjaga kepentingan rakyat," ujar beliau lagi.


4 ulasan:

World Book Message berkata...

Beautiful piece of work. Go ahead. Thanks.

World Bookmarking Site berkata...

Efficient job. Worthy of applause. Thanks.

Free World Bookmarking berkata...

Admirable post. Wants more. Thanks.

Jamal berkata...

Salam saudara penulis.

Saya berharap tulisan saudara boleh membantu rakyat pengundi ketahui mengapa perlu kita berubah memilih parti memerintah. Nampak sangat ahli perlimen yang di angkat selama ini tidak menunaikan janji membantu rakyaat.

Terima kasih

jambori amal kuala kangsar 2008