pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 23 Januari 2014

KALI KE BERAPA PUN DAH TAK INGAT..BANYAK SANGAT KEMALANGAN NI.

USTAZ MISBAH KEMALANGAN RINGAN KETIKA MAHU MENGHADIRI MESYUARAT PAS NEGERI AHAD LALU.

Kemalangan kecil dan lari itu berlaku ketika beliau menaiki motorsikal menuju ke Pejabat Perhubungan PAS Negeri Perak, hanya alami luka dan kecederaan kecil.

IPOH, 19 Jan- Ketua Penerangan PAS Negeri Perak, Ustaz Mohd Misbahul Munir bin Masduki telah terbabit dalam kemalangan kecil di sebatang jalan di Ipoh. Beliau yang menaiki sebuah motorsikal jenis EX5 menuju ke Pejabat Perhubungan PAS Negeri Perak dikatakan mengekori sebuah teksi yang berada di hadapannya. Secara tiba-tiba teksi tersebut dikatakan membelok ke arah kiri setibanya di persimpangan jalan.

Lantaran itu, Ustaz Misbah yang juga merupakan Yang Dipertua PAS Kawasan Bagan Datoh yang berada dibelakang teksi tersebut tidak sempat mengelak dan menghentikan motorsikalnya lalu melanggar bahagian belakang teksi itu. Ekoran ensiden itu, beliau terjatuh dan terbabas ke tepi jalan. Namun beliau hanya mengalami kecederaan ringan dan luka luaran serta mendapat rawatan luar di Hospital Ipoh.

Teksi yang terlibat sebaliknya terus meninggalkan Ustaz Misbah berada di lokasi kejadian tanpa berhenti dan memberi bantuan.

Terdahulu sebelum ini, beliau juga pernah terlibat dalam beberapa siri kemalangang jalan raya yang mengakibatkan kecederaan parah dan ringan. Menurutnya, beliau merasakan syukur kerana masih lagi diberikan kesihatan dan keselamatan oleh ALLAH SWT. Jelasnya lagi, ini lumrah kehidupan dan perjuangan dalam menegakkan syiar dan agama Islam. Bahkan kemalangan kali ini adalah kali keberapa pun beliau sendiri  tidak pasti.



Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008