pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 16 Februari 2014

SEDIA DEMO UNTUK DESAK KERAJAAN SELESAI HARGA GETAH - DPPM

KUALA LUMPUR: Pemuda PAS Malaysia berhasrat untuk menganjurkan satu perhimpunan besar-besaran bagi mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib menyelesaikan isu kejatuhan harga getah.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata jika Najib dan kerajaan tidak mengambil langkah serius bagi membantu golongan penoreh ini, himpunan itu akan digerakkan dalam tempoh terdekat.

Bercakap pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan dewan itu, Suhaizan berkata pihaknya akan bersama-sama rakyat, khususnya para penoreh yang terkesan dengan situasi ini.

Bagaimanapun, beliau belum memutuskan tarikh sebenar himpunan tersebut akan diadakan.

"Kita mendapat respons daripada rakyat di Kedah, sudah ada beberapa himpunan yang mendesak kerajaan mencari jalan untuk atasi masalah ini. Sebelum ini ada dibuat di Sik.

"Jika kerajaan masih tidak ambil peduli, kita gerakkan secara besar-besaran untuk menyokong dan membantu penoreh di Kedah dan juga seluruh negara," tegas beliau lagi.

Beliau difahamkan harga getah hari ini sudah jatuh sehingga Rm1.90 sekilo berbanding pernah mencapai sehingga RM5 sekilo sebelum ini.

Dalam pada itu, Suhaizan berkata kerajaan perlu mencari jalan untuk meningkatkan harga getah bagi membantu golongan tersebut.

Sebaliknya, jika usaha itu tidak boleh dilakukan, beliau mendesak kerajaan untuk mencari alternatif lain yang boleh membantu golongan penoreh yang kini mengalami zaman kesengsaraan mereka.

"Hari ini, peningkatan harga barang naik tanpa boleh dihalang, ditambah pula dengan harga getah yang menjunam. Keadaan tersebut menyebabkan para penoreh ini semakin terhimpit kehidupannya. Justeru, kerajaan perlu segera cari jalan bagi atasi perkara ini," tegas beliau.

Turut serta pada sidang media itu timbalan ketua, Ustaz Khalil Abdul Hadi; setiausaha, Nasaie Ismail; ketua penerangan, Ustaz Zaharudin Mohamad; dan pengarah pilihan raya pemuda, Mohd Sany Hamzan.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008