pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Jumaat, 10 Julai 2015

IHYA RAMADHAN : DPPK DAN AMAL BAGAN DATOH EDAR BUBUR LAMBOK DI HUTAN MELINTANG



DPPK DAN JABATAN AMAL KAWASAN BAGAN DATOH EDAR BUBUR LAMBOK SEMPENA RAMADHAN AL-MUBARAK

Sempena Ramadhan Al-Mubarak, Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh dengan kerjasama Jabatan Amal Kawasan turun padang menyampaikan sumbangan bubur lambok di sekitar kawasan pecan Hutan Melintang


HUTAN MELINTANG, Simpang Empat : Sebagaimana kawasan-kawasan lain, pihak Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh ( DPPK BD ) dengan kerjasama Jabatan Amal Malaysia Kawasan Bagan Datoh ( AMAL ) turut tidak ketinggalan untuk melakukan kerja-kerja amal sempena bulan Ramadhan dengan mengedarkan bubur lambok di sekitar kawasan pekan Simpang Empat, Hutan Melintang.

Melalui Lajnah Dakwahnya, program tersebut berjaya dilaksanakan sebagai mendekati dan memasyarakatkan Pemuda PAS dan Jabatan Amal itu sendiri. Menurut Pengarah program, Mustaid Saifuddin berkata bahawa penganjuran program tersebut adalah bertujuan memberi peluang ahli Pemuda PAS Kawasan untuk berbakti dan beramal apatah lagi di bulan Ramadhan yang mulia dan diberkati Allah SWT.

Selain itu, menurutnya lagi dengan adanya program sebegini ianya telah menjadikan sebuah pasukan pemuda yang bergerak ke dalam masyarakat seterusnya memasyarakatkan PAS itu sendiri kepada masyarakat sekeliling.

Manakala Komandan Jabatan Amal Kawasan Bagan Datoh, Norol Amin Ithnan menyatakan rasa kesyukuran atas kejayaan program tersebut. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada seluruh ahli Amal Kawasan yang telah turut bersama –sama memasak dan mngedarkan bubur lambok pada kali ini.

Program tersebut adalah bermula pada sebelah pagi dengan aktiviti memasak bubur lambok secara beramai-ramai di Markaz Tarbiyyah PAS Selekoh. Setelah itu, bubur tersebut telah dibungkus dan akhirnya diedarkan dilokasi terpilih selepas waktu asar.













Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008