pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 13 Julai 2015

SEMINGGU BERSAMA CATATAN DHUHA USTAZ IDRIS AHMAD, NAIB PRESIDEN PAS

CATATAN DHUHA SEMINGGU BERSAMA YB. USTAZ IDRIS AHMAD

 
Catatan Dhuha
Apa yang dibicarakan di dalam Al Quran akan berulang kembali di sepanjang zaman. Cuma watak dan nama sahaja yang berbeza. Kita mesti berusaha untuk memastikan ciri-ciri orang yang beriman seperti apa yang dilakar di dalam Al Quran akan terpancar di dalam diri kita. Mesti minta Allah melindungi kita daripada ciri-ciri orang yang mengingkari perintah Allah SWT. Ust Idris Hj Ahmad 19 Ramadhan 1436. 6 Julai 2015 Isnin.

Catatan Dhuha
Manusia tidak boleh berlakon lama dan menyembunyikan apa yang tersirat di dalam hatinya. Lama kelamaan ia akan terserlah juga apabila sampai waktu dan ketika. Sebab itulah Saidina Umar pernah menyatakan, jika kamu hendak mengetahui hati budi seseorang kamu perlu musafir dengannya. Ust Idris Hj Ahmad 20 Ramadhan 1436. 7 Julai 2015 Selasa.

Catatan Dhuha
Kita mesti mempunyai sangka baik dengan Allah SWT yang akan membantu hambanya. Jangan kita gopoh hendak cepat melihat kemenangan. Kita tidak boleh memetik hasil dengan cepat. Jangan lari daripada fitrah perjuangan Islam. Ia memerlukan kesabaran dan semangat yang kental. Ust Idris Hj Ahmad 21 Ramadhan 1436. 8 Julai 2015 Rabu.

Catatan Dhuha
Apa lagi yang kita hendak cari di dalam hidup ini selain daripada nikmat ketenangan. Berapa ramai manusia yang memiliki gedung kekayaan tetapi tidak memperolehi ketenangan. Berapa ramai yang berada di puncak kuasa, namun tidak juga memperolehi ketenangan. Semoga Allah berikan ketenangan kepada kita. Ust Idris Hj Ahmad 22 Ramadhan 1436. 9 Julai 2015 Khamis.

Catatan Dhuha
Perjuangan Islam tidak semudah ABC. Ia tidak cukup dirangka di dalam bengkel strategik yang penuh dengan teori, tetapi belum tentu boleh dilaksanakan di medan lapangan. Ia memerlukan ketekunan dan mujahadah yang tinggi di kalangan pemimpin dan pendokong. Gangguan dalaman dan luaran merupakan sunnah perjuangan. Tetapi dengan keberkatan bersama jamaah ia dapat diatasi dengan baik. Inilah Pas. Ust Idris Hj Ahmad 23 Ramadhan 1436. 10 Julai 2015 Jumaat.

Catatan Dhuha
Sudah lama musuh Pas hendak memadamkan perjuangan Pas. Tiada siapa berhak untuk menentukan hala tuju Pas. Pas ada dasar yang tidak pernah longgar samaada ketika menang atau kalah. Strategi boleh berubah berdasarkan keperluan dan waqi' semasa, tetapi dasar tidak boleh bertolak ansur. Tidak mengapa hari ini orang tolak, mungkin akan datang orang terima. Lumrah perjuangan Islam. Ust Idris Hj Ahmad 24 Ramadhan 1436. 11 Julai 2015 Sabtu.

Catatan Dhuha
Di dalam perjuangan kita tidak boleh berbangga dengan apa yang dilakukan oleh bapa kita semata-mata. Kerana perjuangan bukan lahir di kilang cetak tetapi ia mesti melalui proses yang panjang. Kita mesti membina keupayaan yang Allah berikan untuk membina kekuatan sendiri untuk menjadi hebat seperti bapa dan orang yang terdahulu daripada kita. Ust Idris Hj Ahmad 25 Ramadhan 1436. 12 Julai 2015 Ahad.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008