pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 15 Jun 2011

TV 3 , RTM TERUS JADI PENCACAI UMNO - BN

BAGAN DATOH : Mengapakah beriya sungguh TV3 menyampaikan berita yang memburukan Pakatan Rakyat khususnya Pas sejak berakhirnya muktamar Pas baru - baru ini?Adakah negeri - negeri di bawah pemerintahan kerajaan BN tiada cacat celanya? Seringkali berita seolah - olah negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat sentiasa ada salahnya sehingga tiada yang betulnya.

Isu demi isu direka semata - mata mengaburi mata dan hati rakyat. Yang ada ditiadakan, yang tiada diada- adakan. Itulah ibarat kerja pihak - pihak media elektronik dan bercetak khususnya milik kerajaan UMNO - BN. Mata dan hati rakyat cuba dikaburi dengan isu - isu tersebut demi mempertahankan kerajaan " firaun" nya.

Kerajaan Negeri Kelantan terus dikecam dengan isu - isu yang sudah lapuk dan basi. Antaranya isu berkaitan pemindahan peniaga dari Pasar Besar Lama Arked MPKB ke Bazar Tok Guru terus " dipanaskan " oleh pihak tertentu. Sedangkan masalah tersebut telah lama selesai dan pihak peniaga setuju dengan syarat- syarat tertentu. Tetapi hati busuk UMNO - BN terus busuk - sebusuknya dengan menggunakan siaran televisyen kerajaan RTM dan swasta " umno " TV3 memburuk - burukan kerajaan Pas di negeri Kelantan.

Isu hak orang Melayu di Pulau Pinang juga hangat dimainkan media milik Umno-BN. Kadang kala jemu dan jelek dibuatnya kita mendengarnya. Apakah benar bangsa Melayu terbela ketika BN mentadbir Pulau Pinang ? Benarkah para nelayan terbela akan nasibnya ? Bezakan bangsa Ketua Menterinya sebelum ini ? UMNO- BN diminta supaya jangan suka bermain isu bangsa dan agama di negara ini kerananya ianya perkara  sensitif. Sedangkan hakikatnya, Lim Guan Eng terus mentadbir Pulau Pinang dengan baik dan segala fitnah dan tohmahan dihadapinya dengan tabah.

Masalah di Selangor juga tidak kurang hebatnya apabila isu curi pasir, rasuah pemimpin kerajaan negeri, isu air dan SYABAS dan banyak lagi cerita - cerita rekaan UMNO- BN di sana. Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim terus ditekan dengan isu - isu sebegini bagi mengharapkan pimpinan PR jatuh dan hilang kepercayaan terhadapnya.

APAKAH INI NEGARA DEMOKRASI ? HAK KEBEBASAN BERSUARA DAN TIDAK PUASHATI DI NAFIKAN UMNO - BN. SUDAH TIBA MASA UNTUK BERUBAH.

DPPK Bagan Datoh.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008