pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Jumaat, 24 Jun 2011

DPPK : PEMUDA MESTI JOIN BERSIH 2.0 , UMNO -BN TAKUT

Dewan Pemuda Pas Bagan Datoh ( DPPK ) menyeru kepada seluruh pemuda di negara ini khususnya di kawasan Bagan Datoh supaya turun menyertai Perhimpunan Bersih 2.0 anjuran Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil pada 9 Julai ( Sabtu ) ini. Ini adalah sebagai sokongan kita terhadap perjuangan rakyat dalam menyelamatkan negara kita daripada terus " jahanam " dan rosak dibawah pentadbiran pihak mereka yang tidak bertanggungjawab.

Walaupun mendapat tentangan serta bantahan dan protes oleh pihak - pihak tertentu termasuk pasukan keselamatan negara yang "dibutakan " dan " dibalacikan " UMNO - BN. Mereka mengatakan perhimpunan ini akan mengugat dan mengancam keselamatan dan keamanan negara. Adakah mereka tidak faham apa yang pihak penganjur maksudkan dengan perhimpuanan ini? Pada hakikatnya merekalah ( UMNO - BN ) yang tergugat dengan kebangkitan rakyat.

Kerajaan UMNO - BN terus menekan dan ingin menghalang perhimpunan tersebut atas dasar undang -undang. Sedangkan dalam perlembagaan negara menyebut mana - mana pihak berhak berhimpun asalkan tidak menyebabkan huru hara dan kekacauan. Manakala perhimpunan aman adalah dibenarkan dan akan dipastikan berjalan dengan lancar bukannya dihalang.

Perhimpunan Bersih 2.0 adalah untuk menuntut :

1 - Bersihkan senarai undi
2 - Mereformasikan undi Pos
3 - Gunakan dakwat kekal
4 - Akses media bebas dan adil
5 - Masa berkempen minimum 21 hari
6 - Kukuhkan intitusi awam
7 - Hentikan rasuah
8 - Hentikan politik kotor

Maklumat Perhimpunan Bersih 2.0 :

Tarikh : 9 Julai 2011 ( Sabtu )
Tempat Berhimpun : 
1 - Sogo
2 - Masjid Kampung Baru
3 - Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ( DBKL )







Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008