pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 22 Jun 2011

MASHITAH " TUKANG KARUT " : CAKAP SOAL PERJUANGAN ISLAM

BAGAN DATOH : Datuk Mashitah Ibrahim bersuara lagi sebagai tukang karut. Bercakap berhubung isu perjuangan Islam yang dipimpin Parti Islam Se Malaysia ( PAS ). Lapor sebuah akhbar tempatan yang menyiarkan kenyataan beliau amat melucukan. Seorang menteri dan kiranya tidak keterlaluan beliau juga " mufti wanita pertama " di Malaysia ini apabila mengeluarkan hukum bolehnya wanita menjadi pelacur sebagai pekerjaan apabila tiada pilihan pada satu masa ketika dahulu.

Dewan Pemuda Pas Bagan Datoh ( DPPK ) amat kesal atas kenyataan beliau apabila mempertikaikan perjuangan Pas dalam melaksanakan syariat Islamiah di Malaysia ini. Kenyataan itu dikeluarkan setelah Pas membawa tema muktamarnya kali 57 ," Membangun Negara Berkebajikan ". Ianya telah disalah tafsirkan oleh pihak - pihak yang tidak bertanggungjawab. Sehingga menteri yang cerdik juga sama - sama " hilang akal".

Pas tidak pernah berubah dasar. Pas juga tidak pernah mengenepikan Islam dalam perjuangan politiknya. Semua ini adalah hanya mainan politik kotor dan kebimbangan Umno - BN terhadap Pas dan Pakatan Rakyat yang menerima sokongan rakyat.

Sedarlah diri wahai Mashitah, sepanjang menjadi menteri tiada apa perjuangan Islam yang beliau lakukan dan buktikan. Inikan pula bercakap hal orang lain.

Malaysia masih tidak melaksanakan undang - undang Islam sepenuhnya, apakah ini perjuangan Islam Mashitah selama memegang jawatan dalam kerajaan? Banyak lagi masalah masyarakat, agama dan ekonomi negara kita ini.


Kepada Mashitah, cermin dan muhasabah dirilah sebelum mengata orang lain.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008