pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 18 Ogos 2011

ADUHAI DATUK ZAHID !!!


BAGAN DATOH - Dewan Pemuda Pas Bagan Datoh ( DPPK ) amat kesal terhadap kenyataan Ahli Parlimen Bagan Datoh, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid b. Hamidi yang juga merupakan Menteri Pertahanan Malaysia berkenaan isu fatwa larangan membaca al - Quran menggunakan pembesar suara yang telah diputuskan oleh Majlis Fatwa negeri Pulau Pinang baharu- baharu ini.

Kenyataan akhbar beliau itu adalah tidak lain dan tidak bukan berniatkan jahat untuk menghentam serta berunsurkan politik busuk hati. Juga adalah tidak keterlaluan sekiranya beliau juga boleh dianggap ' kurang cerdik ' dalam agama. Oleh kerana kepentingan politiknya, beliau sanggup mengeluarkan kenyataan tersebut mengikut emosi semata - mata.

Berdasarkan ulasan beliau itu, pihak pemuda Pas Bagan Datoh melihat keberanian penyataan Menteri Pertahanan tersebut ianya kerana hanyalah tidak lain, kerajaan Pulau Pinang dipimpin dan ditadbir Pakatan Rakyat iaitu Ketua Menterinya, Lim Guan Eng.

Kononnya sejak pentadbiran kerajaan Pulau Pinang diambil alih Pakatan Rakyat, sensitiviti kaum dan agama di negeri tersebut menjadi semakin tenat. Lim Guan Eng seolah - olah punca perpaduan antara kaum serta kepercayaan agama terganggu kerana ketua menteri itu dituduh anti Melayu- Islam.

Terbaharu, isu fatwa yang dikeluarkan Majlis Fatwa Pulau Pinang yang tiada kait mengait pun kerajaan negeri juga menjadi isu dan fitnah kepada Ketua Menterinya, Lim Guan Eng.

Sedangkan dalam agama Islam sendiri tiada hukum wajib membesarkan suara untuk bacaan al - Quran apatah lagi ketika umat manusia lain sedang berehat. Konsep beribadah dalam Islam ialah beribadah sehingga jangan menganggu orang lain.

Maka jelaslah kenyataan ahli parlimen itu hanyalah mengikut emosi semata - mata dan hanya membuat tuduhan jahat terhadap Pakatan Rakyat.



Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008