pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 25 Januari 2012

PAS LAWAT KAWASAN BAGAN CINA - YDP PAS TURUN SAMA

ZIARAH YDP PAS KE KAWASAN BAGAN CINA

Merapati pengundi kaum Cina sempena Sambutan Tahun Baharu Cina di sekitar kawasan Bagan.

BAGAN DATOH : Sempena Sambutan Tahun Baru Cina baharu – baharu ini, PAS Kawasan Bagan Datoh telah menganjurkan program jelajah pengundi kaum cina di sekitar DUN Rungkup. Misi tersebut telah diketuai oleh Yang Dipertua PAS Kawasannya, Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki. Ziarah tersebut telah berjaya dilakukan hasil kerjasama ahli PAS dan penduduk sekitar tersebut.


Pada 22 Januari tersebut, misi mendekati pengundi kaum cina adalah bertujuan untuk menyelami kehidupan masyarakat cina dan memastikan sokongan mereka kepada PAS dan Pakatan Rakyat apatah lagi menjelang pilihanraya umum akan datang. Selain itu, tujuan ziarah juga untuk menjelaskan isu semasa serta penerangan berkaitan politik, ekonomi dan menyelesaikan aduan  masalah – masalah penduduk di situ.


“ Kita juga mahu lawatan ini memberikan satu kesedaran rakyat, bahawa masih lagi ada golongan miskin perlu untuk dibantu,” menurut Misbahul Munir selaku ketua misi jelajah tersebut.

Dalam jelajah tersebut, pihak PAS Bagan Datoh juga memberikan sedikit hadiah berbentuk  ‘ang pau’ kepada masyarakat cina di sini. Antara kawasan yang terlibat ialah Pekan Simpang Tiga, Pekan Bagan Datoh, Kawasan Bagan Ikan dan Bagan Sungai Burung yang sememangnya merupakan kawasan majority penduduknya berbangsa cina.


Bermula misi penyerahan ‘ang pau’ tersebut pada pukul 10 pagi dan berakhir jam 6 petang yang diserahkan sendiri oleh Mohd Misbahul Munir selaku Yang Dipertua PAS Bagan Datoh juga merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak.


Rata – rata masyarakat cina terbabit, melahirkan rasa gembira apabila menerima kunjungan Mohd Misbahul Munir serta ahli – ahli PAS yang turut sama dalam program tersebut.  



Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008