pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 18 September 2011

DPPK NAFI KENYATAAN PEMUDA UMNO PERAK

BAGAN DATOH : Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh ( DPPK ) yakin bahawa isu yang dibangkitkan oleh Umno – BN berkaitan kenyataan Timbalan Presiden PAS, Tn. Hj. Mohamad bin Sabu mengenai perjuangan Mat Indera adalah hanya semata – mata kepentingan politik kotor mereka. Ianya juga sebagai langkah dan gerakan terancang pihak mereka dalam mengalihkan perhatian rakyat dari isu kepincangan dan kelemahan pilihan raya.

Sebagai menafikan kenyataan ketua Pemuda Umno Negeri Perak, Khairul Azwan bin Harun yang mendakwa kononnya Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu dan PAS menjadi keldai tunggangan dalam Pakatan Rakyat ( PR ) terutamanya Datuk Seri Anwar bin Ibrahim, Penasihat Umum Parti Keadilan Rakyat ( PKR ).

Menurut Ketua Jabatan Pilihan Raya Pemuda Kawasan, Tn. Hj. Muhd Haidzir bin Ajid bahawa kenyataan tersebut adalah merupakan langkah kurang cerdik ketua Pemuda Umno itu. Ini adalah berikutan isu yang sebenarnya berlaku dikalangan pihak Umno – BN kerana demi menutup dan mengkaburi perhatian rakyat tentang perkara tersebut.

Rakyat pastinya dapat melihat bagaimana pihak media pro-Umno, setiap waktu memberikan gambaran yang negatif berkaitan isu tersebut. Perkara ini bukan satu isu besar yang seharusnya ‘ dihangatkan’ oleh Umno – BN. Tetapi oleh kerana kepentingan politik jahat mereka, sanggup menjadikan kenyataan Timbalan Presiden PAS tersebut sebagai alasan untuk diputar belitkan demi mendapat sokongan rakyat.

PAS tidak pernah untuk menghebah dan menghangatkan ‘ isu Mat Sabu’ ini semata – mata untuk mengkaburi pandangan rakyat apatah lagi sebagai tunggangan kepada rakan Pakatan Rakyat terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sebaliknya Umno- BN yang beriya – iya dan bersungguh – sungguh mengutuk dan mengata PAS menyokong perjuangan Komunis di media seperti akhbar dan televisyen. Sedangkan PAS menolak fahaman dan idealism Komunis, mana mungkin akan menyokong apatah lagi menerima perjuangan Komunis di Tanah melayu suatu ketika dahulu.

DPPK melihat dan berpendapat kenyataan Khairul Azwan tersebut sepatutnya di tujukan kepada Umno- BN itu sendiri. Ini kerana mereka yang cuba mengalihkan perhatian rakyat sebagai menutup segala kelemahan serta kepincangan Umno- BN terutamanya ketika persediaan dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang ini.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008