pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Selasa, 13 September 2011

PEMUDA PAS TOLAK DAKWAAN MT UMNO

BAGAN DATOH - Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh menyelar dan menafikan dakwaan kononnya PAS menciplak dan meniru manifesto Barisan Nasional berkaitan Negara Berkebajikan yang dibawa oleh PAS. Dakwaan ketinggalan zaman dan basi itu cuba dibangkitkan oleh seorang Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris bin Harun.

Beliau yang juga merupakan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi menyatakan bahawa PAS ketinggalan apabila membawa manifesto yang diguna pakai Umno sejak 54 tahun lalu. Dakwa beliau lagi idea Negara kebajikan  yang kononnya diciplak PAS daripada Umno semata – mata untuk meraih sokongan bukan Islam dalam pilihan raya nanti.

Kenyataan Idris ( Harun ) ini merupakan satu penyataan yang dianggap oleh pemuda PAS sebagai mengharap ehsan dan simpati rakyat bagi mengkaburi kelemahan Umno- BN sendiri. Sekian lama isu Negara kebajikan sunyi, tiba – tiba Ahli Majlis Tertinggi Umno tersebut mengeluarkan dakwaan berikut.

Isu negara kebajikan ini telah diperjelaskan oleh PAS melalui buku karangan Tuan Guru Datuk Seri Hj. Abdul Hadi bin Awang selaku Presiden PAS. Persoalannya, mengapa golongan Umno dan ProUmno masih tidak faham dan terus cuba mainkan isu ini. Ini tidak lain tidak bukan hanya untuk mengkaburi rakyat tentang isu tersebut.

Datuk Idris ( Harun ) juga mendakwa kenyakinan Umno tidak akan tergugat berkaitan manifesto yang dibawa PAS iaitu Negara Berkebajikan. Makanya mengapakah perlu Umno- BN sibuk dan bimbang dengan manifesto PAS tersebut. Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh amat terkilan kenyataan beliau yang disiarkan melalui akhbar Sinar Harian kelmarin.

Saudara Mazlan Adha bin Jalal, Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Kawasan ini menyatakan, tidak seharusnya pihak Umno – BN terus cuba memainkan isu ini. Menurutnya, istilah yang digunakan jauh berbeza sebagaimana didakwa Umno- BN. Manifesto PAS ialah NEGARA BERKEBAJIKAN bukan NEGARA KEBAJIKAN. Ianya memberi dua perkataan yang berbeza maksud dan makna. Negara kebajikan Umno – BN adalah merupakan satu kegagalan mereka dalam memberi keadilan dan kesaksamaan harta dan nikmat negara kepada rakyat.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008