pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 12 September 2011

HANYA FITNAH UMNO SAHAJA

Pejuang Islam, bukan komunis: Mat Sabu 

SHAH ALAM- Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menegaskan beliau adalah pejuang Islam sejak kecil lagi dan bukan penyokong komunis seperti didakwa sesetengah pihak. 

Beliau berkata, pegangannya tidak pernah berubah sejak daripada dahulu lagi apabila menyertai banyak pertubuhan Islam ketika zaman remaja. 

“Itu adalah tidak benar sama sekali. Dulu, kini dan selamanya saya akan berjuang untuk Islam. 

“Saya pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana menjadi pelampau agama, tetapi kini mereka tuduh saya pejuang komunis pula,” katanya kepada Sinar Harian. 

Menurutnya, zaman remaja beliau menyertai Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim). 

Mohamad Sabu, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, beliau menjadikan ulama dan peluang Islam Syed Qutb, Jamaludin Al-Afghani dan Iman Hasan Al-Banna sebagai idolanya dalam menyampaikan pidato. 

“Tetapi hari ini, mereka tuduh saya komunis. Sampai hati mereka kata begitu. Saya sedih kerana tidak pernah terlintas untuk menyokong komunis. 

“Saya cintakan tanah air Malaysia, tempat tumpah darah saya,” katanya. 

Mat Sabu, dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu mendakwa Mohamad Indera yang terlibat dalam isu tragedi Bukit Kepong adalah hero sebenar. 

Susulan ceramah itu, Mat Sabu dikecam banyak pihak kerana dianggap menyokong perjuangan komunis kerana didakwa mengangkat individu yang bersama pengganas Parti Komunis Malaya (PKM) menyerang Bukit Kepong. 

Beliau turut berkata, Umno menggali lubang mereka sendiri apabila memperbesarkan isu yang kononnya beliau menyokong perjuangan komunis. 

“Saya tidak takut dan tidak akan berganjak daripada pendirian saya. Dalam ucapan itu saya tidak menyebut menyokong komunis,” katanya.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008