pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 19 September 2011

SUKANEKA PASTI & SAMBUTAN AIDILFITRI MERIAH

SELEKOH, BAGAN DATOH : Jabatan PASTI kawasan dengan kerjasama Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Kawasan Bagan Datoh telah menganjurkan Majlis Sambutan Aidil Fitri dan Sukaneka PASTI Kawasan Bagan Datoh 1432/ 2011.


Majlis tersebut yang telah berlangsung pada 17 September 2011 ( Sabtu ) dan bertempat di Padang Madrasah Jamiah Islamiah, Sg. Tiang Darat, Selekoh telah disempurnakan perasmiannya oleh Al Fadhil Ustaz Mohd Misbahul Munir bin Hj. Masduki, Yang Dipertua PAS Kawasan Bagan Datoh.

Buat julung kali pertamanya, majlis sedemikian yang dianjurkan secara bersama itu telah menarik minat para ibu bapa murid - murid PASTI serta seluruh penduduk sekitar untuk menghadiri bagi memeriahkan lagi majlis tersebut. Kehadiran barisan kepimpinan PAS kawasan dan cawangan juga menambah kemeriahan dan keseronokan pada majlis itu.

Kelewatan perasmi, Ustaz Mohd Misbahul Munir tidak menghalang perjalanan majlis berikutan masalah teknikal yang dihadapinya. Sebaliknya majlis dimeriahkan dengan lintas langsung perbarisan kontinjen - kontenjin PASTI yang bertanding. Seterusnya adalah ucapan alu - aluan dari Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh, Ustaz Ahmad Najib b. Sapar. Beliau menyarankan anak - anak di hantar ke PASTI sebagai langkah terbaik pendidikan awal kanak - kanak dalam ucapannya.

Antara acara yang dipertandingkan ialah kutip gula - gula, jalan itik, lari 30 m, hantar bola berirama dan banyak lagi. Selain acara kanak - kanak PASTI, acara dewasa juga diadakan antaranya sepak raga ratus dan lontar peluru yang dikhaskan untuk lelaki terbuka. Manakala acara muslimat adalah menganyam ketupat.


Sementara dalam ucapan perasmian oleh Ustaz Mohd Misbahul Munir menjelaskan peranan PASTI dalam membentuk dan melahirkan masyarakat dan umat Islam yang gemilang di masa hadapan. Beliau juga mengingatkan kepada pengundi agar tidak ketinggalan berkaitan isu - isu terkini yang bermain di sekeliling. Antara isu terkini adalah rentetan kenyataan Timbalan Presiden PAS, Tn. Hj. Mohamad bin Sabu ( Mat Sabu ) tentang perjuangan Mat Indera.

Ketika berucap beliau juga menyeru seluruh rakyat jangan mudah terpedaya dengan mainan politik kotor Umno - BN dalam menarik undi. Sesungguhnya segala isu yang dibawa mereka tidak lain hanyalah untuk mengkaburi dan mangalih perhatian rakyat dari isu kelemahan dan kepincangan dalaman dan pilihab raya di negara ini.

Di  akhir majlis, para tetamu dijamu dengan hidangan yang disediakan pihak penganjur.



Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008