pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Selasa, 27 September 2011

KEJAHILAN ZAHID BERKENAAN HUDUD : DPPK

BAGAN DATOH : Kenyataan Ahli Parlimen Bagan Datoh, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkenaan cadangan perlaksanaan hukuman hudud oleh PAS dilihat sebagai satu penghinaan dan menunjukkan ' kejahilan ' beliau sendiri. Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh amat kesal dan kecewa terhadap kenyataan tersebut.


Ahmad Zahid yang juga merupakan Menteri Pertahanan Malaysia menyatakan bahawa hukuman hudud belum sesuai dilaksanakan di Malaysia kerana berdasarkan masyarakat majmuk. Oleh itu beliau melihat dan berpendapat perkara ini adalah penyebab hukuman hudud terpaksa ditangguh perlaksanaannya di negara ini.

" Mungkin beliau tidak faham dan kurang pengetahuan agama. Jadi kenyataan sebegini keluar dari mulut seorang pemimpin melayu Islam Umno." Demikian pendapat seorang Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh, Tn. Hj. Mohd Haidzir b. Ajid.

Sebagai menjawab isu ini, Pemuda PAS mengharapkan masyarakat khususnya pengundi di kawasan Bagan Datoh tidak terpedaya dan terpengaruh kenyataan " jahil " Ahmad Zahid. Ini kerana, hukuman hudud adalah menjadi kewajipan umat Islam untuk melaksanakannya. Bukanlah kerana politik semata - mata meraih undi dan menarik sokongan rakyat terhadap PAS. Perjuangan PAS adalah bukan politik semata - mata, sebaliknya dakwah Islam menjadi tunjang serta matlamat utama.

Menyangkal kenyataan tersebut juga, Pemuda PAS mengajak penyokong Umno terutamanya Ahmad Zahid melihat dan belajar serta mendalami  sirah Nabi Muhammad SAW dalam melaksanakan hukuman hudud di Madinah. Nabi Muhammad SAW sebagai pemimpin utama kerajaan Islam Madinah berjaya melaksanakannya walaupun ketika itu wujud pelbagai bangsa dan agama. Ini adalah sebagai bukti kukuh tiada halangan melaksanakan apa sahaja yang diperintah Allah SWT.

Dewan Pemuda PAS melihat kenyataan tersebut sebagai keputusan terdesak Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan pimpinan Umno terutamanya Datuk Najib Razak apabila mendapat ugutan MCA dan Gerakan untuk menarik diri daripada Barisan Nasional sekiranya Umno mahu melaksanakan hukuman hudud di Malaysia.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008