pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 15 Jun 2015

AMAL DI AMBANG RAMADHAN : BERGOTONG ROYONG BERSAMA PENDUDUK KAMPUNG

AMBANG RAMDAHAN : JABATAN AMAL KAWASAN BAGAN DATOH AMBIL PELUANG MENCURAHKAN KHIDMAT TENAGA BERGOTONG - ROYONG.

Sempena Menjelang Ramadhan al- Mubarak, Jabatan Amal Kawasan Bagan Datoh bersama Penduduk Setempat Bergotong -Royong Membersihkan Masjid dan Kampung

BAGAN DATOH, Matang Kunda : Jabatan Amal Malaysia Kawasan Bagan Datoh ( Amal ) dan Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh ( DPPK BD ) telah mengambil peluang bersama - sama penduduk Kampung Matang Kunda Batu 26 untuk bergotong - royong membersih dan mengemaskan persekitaran Masjid Al- Islah Matang Kunda di sini pada 10 Jun lalu. 

Seramai kira- kira 15 orang tenaga Amal telah turut serta dalam misi membersih dan menceriakan persekitaran masjid terbabit. Selain itu, penduduk kampung telah memberikan kerjasama yang baik dengan penuh muhibbah dan mesra sepanjang menjalankan aktiviti tersebut.

Menurut Komandan Amal Kawasan, Tuan Norol Amin Ithnan bahawa aktiviti sebegini adalah menjadi rutin dan kebiasaan penduduk di kawasan kampung - kampung dalam persiapan menyambut bulan Ramadhan. Demikian itu, pihak Amal dan DPPK BD sendiri akan mengambil kesempatan dan peluang untuk menawarkan khidmat tenaga dalam program seumpama itu.

Manakala bagi DPPK Bagan Datoh, program sebegini adalah ruang untuk Pemuda PAS memasyarakatkan DPPK itu sendiri di lapangan masyarakat kampung. Ketuanya, Ustaz Amir Hamzah Ibrahim menyatakan bahawa setiap aktiviti dan program gotong - royong, pastinya Pemuda PAS Kawasan akan mengambil bahagian. Ianya juga merupakan sebahagian, medan dakwah dan tarbiyah buat ahli -ahli Pemuda PAS.









Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008