pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 28 Jun 2015

CATATAN DHUHA BERSAMA YB. USTAZ IDRIS AHMAD, NAIB PRESIDEN PAS.

SEMINGGU CATATAN DHUHA USTAZ IDRIS AHMAD : 5 RAMADHAN - 11 RAMADHAN 1436


Catatan Dhuha
Anggota parti daripada pemimpin hingga ahli biasa mesti ditarbiah dengan ilmu pengetahuan, kesabaran, ketekunan, bertawakkal dan mengharapkan balasan daripada Allah SWT. Ia merupakan bekalan untuk menghadapi cabaran dalaman atau luaran sebagaimana mereka yang terdahulu lalui. Ust Idris Hj Ahmad 5 Ramadhan 1436. 22 Jun 2015 Isnin.

Catatan Dhuha
Ada manusia yang mampu menghadapi ujian dengan kesusahan tetapi tewas apabila diuji dengan kesenangan. Ada manusia yang mampu menghadapi ujian dengan kesenangan tetapi tewas dengan ujian kesusahan. Ya Allah jangan engkau uji kami dengan ujian yang tidak kami mampu hadapi sehingga menimbulkan fitnah kepada kami. 
Ust Idris Hj Ahmad 6 Ramadhan 1436. 23 Jun 2015 Selasa.

Catatan Dhuha
Perkataan ikhlas senang disebut dan ditulis, tetapi betapa sukarnya untuk diterapkan dalam amalan. Ibadah puasa merupakan mekanisme untuk mentarbiah kita supaya ikhlas dalam amal kerana tidak ada siapa pun yang boleh mengetahui samaada kita berpuasa atau tidak. 
Ust Idris Hj Ahmad 7 Ramadhan 1436. 24 Jun 2015 Rabu.

Catatan Dhuha
Zaman media sosial akan timbul berbagai persepsi kepada kita. Sikap serba tidak kena akan dituju kepada kita. Menjawab salah, senyap pun salah. Kalau jawab, akan dituduh kita tidak boleh terima kritikan. Lebih baik kita menjawab dengan amalan daripada kata-kata. Sebabnya buang masa sahaja, kita tulis lain dia faham lain. Memang tabiat orang yang hendak mencari salah orang. 
Ust Idris Hj Ahmad 8 Ramadhan 1436. 25 Jun 2015 Khamis.

Catatan Dhuha
Kritikan musuh mesti kita ambil perhatian kerana sahabat yang akrab kadang-kadang mereka segan hendak memberi tahu kepada kita mengenai kelemahan kita. Perbetulkan cepat-cepat jika itu satu kebenaran. Lebih baik kita kembali kepada kebenaran daripada kita kekal di dalam kebatilan. 
Ust Idris Hj Ahmad 9 Ramadhan 1436. 26 Jun 2015 Jumaat.

Catatan Dhuha
Kita harus sedar bahawa matlamat perjuangan Pas sangat sukar. Kita mesti mengharungi bermacam-macam onak dan duri dan berbagai-bagai ujian yang mesti dilalui. Ini merupakan sunnah perjuangan yang dilalui oleh orang-orang yang terdahulu. 
Ust Idris Hj Ahmad 10 Ramadhan 1436. 27 Jun 2015 Sabtu.

Catatan Dhuha
Mereka yang menyertai jamaah semestinya ada kepercayaan di dalam hatinya tentang dasar jamaah. Mereka bersedia untuk ditarbiah kerana mereka sedar dengan tarbiah akan mengekalkan kefahaman dan penghayatan yang sebenar kepada jamaah. 
Ust Idris Hj Ahmad 11 Ramadhan 1436. 28 Jun 2015 Ahad.

3 ulasan:

DinSikuLutut. berkata...

kah kah kah!
jangan cakap mengenai tarbiah diketika orang masih meningati muktamar 61. Kebanyakan mereka yang sebelum ini melaungkan pentarbiahan, namun berkelakuan tidak seperti orang pernah mendapat tarbiah.
Dewan ulamak yang sepatutnya menjalankan tanggungjawab dan amanah Allah ini telah mengkhianatinya dengan membiarkan sejuta ahli PAS kosong dan tidak mendapat tarbiah sepatutnya.
Tarbiah seolah-olah menjadi halwa dan kuih puteri selepas makan sahaja. Akhirnya perang yang akan menjahanamkan parti dari puak penjaja teori tarbiah dengan pemimpin yang gagal mendapat tarbiyah.
Berpuasa untuk berfikir menyatukan ahli parti, bukan untuk memecahkan ahli parti.

Hj Aduka berkata...

Tarbiahlah Ustaz...tapi tak kan tak tarbiah kat diri ustaz dan kengkawan dulu, banyak yg silap, songsang dan tak kena. OOOOppsss, maaf Ustaz sy lupa, Ustaz dan kengkawan ustaz "DIJANJIKAN SYURGA". Sebabtu Tuang Presideng tak ubah macam pariah mabok todi.

IBU RISKA berkata...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI



jambori amal kuala kangsar 2008