pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 22 Jun 2015

CATATAN DHUHA SEMINGGU BERSAMA YB. USTAZ IDRIS AHMAD, NAIB PRESIDEN

CATATAN DHUHA DALAM SEMINGGU BERSAMA YB. USTAZ IDRIS AHMAD. 

 
Catatan Dhuha
Jika ada tuduhan kita lemah tarbiah, kita buktikan kita mampu untuk mentarbiah diri dan ahli keluarga kita. Jika orang buat tuduhan kita tidak mesra dengan orang maka kita buktikan kita mampu bermujamalah dengan orang ramai. Jika orang tuduh kita tidak ada akhlak maka kita buktikan kita mampu mengubah akhlak buruk kita. Ertinya lebih baik kita menjawab dengan amalan daripada kata-kata.
Ust Idris Hj Ahmad
28 Sha'ban 1436. 15 Jun 2015 Isnin.

Catatan Dhuha
Tuduhan, telahan, persepsi kepada setiap individu yang menjadi pemimpin adalah lumrah perjuangan. Apa sahaja tanggapan terhadap kita, jika kita benar dan tidak bersalah maka tidak perlu takut dan resah. InsyaAllah, Allah memberi ketenangan dan kedamaian dalam hati kita. Sebaliknya mereka yang menuduh sentiasa pedih jiwa mereka.
Ust Idris Hj Ahmad
29 Sha'ban 1436. 16 Jun 2015 Selasa.

Catatan Dhuha
Marhaban Ya Ramadhan Karim. Semoga Allah memberikan kepada kita semua kekuatan dan kesihatan untuk melaksanakan Ramadhan dengan sempurna pada tahun ini. Tanpa kekuatan dan kesihatan kita tidak dapat menunaikan ibadah puasa. Hargailah nikmat sihat untuk dimanfaatkan sepanjang melaksanakan ibadah Ramadhan.
Ust Idris Hj Ahmad
30 Sha'ban 1436. 17 Jun 2015 Rabu.

Catatan Dhuha
Kita perlu membawa bekalan taqwa untuk bertemu dengan Allah SWT ketika kita meninggal dunia. Taqwa merupakan bekalan yang amat penting untuk pejuang agama Allah SWT. Taqwa adalah pra syarat untuk Allah memberi bantuan kepada hamba-hambanya yang bertarung di medan dakwah yang penuh dengan ranjau dan duri.
Ust Idris Hj Ahmad
1 Ramadhan 1436. 18 Jun 2015 Khamis.

Catatan Dhuha
Puasa melatih hambanya membersihkan niat hanya kepada Allah SWT dalam beramal. Ibadah lain, manusia tidak boleh menipu orang lain jika seorang tidak melakukannya. Contohnya seorang tidak sembahyang , rakan, isteri, dan orang yang rapat degannya akan ketahui bahawa beliau seorang yang tidak menunaikan solat. Tetapi ia berlainan dengan ibadah puasa ia memang benar-benar ikhlas kepada Allah SWT.
Ust Idris Hj Ahmad
2 Ramadhan 1436. 19 Jun 2015 Jumaat.

Catatan Dhuha
Kita perlu memelihara hati dengan sungguh-sungguh supaya Allah merahmati hidup kita dan mendapat kesejahteraan ketika menemui Allah SWT di hari akhirat kelak. Mintalah pertolongan kepada Allah supaya Allah meneguhkan hati kita. Sebagaimana doa yang terdapat di dalam al-Quran , bermaksud “Ya Allah jangan lah engkau sesatkan hati kami sesudah engkau tunjukkan kami (jalan yang lurus). Dan berilah kami rahmat dari sisiMu engkau amat suka memberi” (Al-Imran :8).
Ust Idris Hj Ahmad
3 Ramadhan 1436. 20 Jun 2015 Sabtu.

Catatan Dhuha
Kehidupan di dunia penuh dugaan dan ujian. Ada yang diuji dengan senang, dengan susah, diuji dengan menang, diuji dengan kalah, diuji dengan jawatan, diuji dengan pangkat, diuji dengan fitnah, diuji dengan pujian. Beruntunglah orang yang dapat merentasi ujian ini.
Ust Idris Hj Ahmad
4 Ramadhan 1436. 21 Jun 2015 Ahad.

3 ulasan:

ustazCakarRimau berkata...

kah kah kah
aku bukan nak komen apa-apa apa yang dicatat ust idris ahmad, aku seperti dia juga, kalau ceramah dhuha ke, kuliah maghrib ke, inilah isinya, suruh orang buat baik dan jadikan contoh terbaik ....
isu ini telah disepakati! namun isu parti mesti diselesaikan, kurang akhlak namanya, jika kita pemimpin parti, dimana pengikut yang bawa melebehi sejuta! bagaimana kita nak jaga yang sejuta dengan mengabaikan kehendak dan cita-cita peribadi kita.
hakikat yang idris Ahmad cuba seboleh-boleh berusaha untuk menafikannya adalah parti sedang pecah.
walaupun lebai kemarut kuasa dan ustaz haraki kurang masak mengemukakan 1001 dalil untuk menghalalkan tindakkannya, namun kita mesti ingat bahawa jemaah adalah suatu amanah dan bukan sesuatu yang boleh difaraidkan seperti harta mak bapak kita.
lihatlah contoh yang pernah berlaku di zaman SAW.
Kenapa Rasulullah SAW tidak membunuh orang munafiq yang menjadi musuh dalam selimut kepada Islam?.
ini tanggungjawab pemimpin, memelihara perpaduan rakyat dan menghindari perpecahan dalam masyarakat.
disamping itu, mengelak tuduhan orang kafir dari membuat fitnah "Muhammad SAW membunuh pengikutnya sendiri".
apa yang telah berlaku sebelum dan selepas muktamar lepas, benar-benar menunjukkan ejen UMNO sedang mencucuk dan menjarum kelompok yang paling lemah dalam PAS.
Yang paling malang kepada PAS apabila MSU PAS sendiri sendiri telah pun ditembusi dan dijarumi ejen UMNO.
Kalau tidak mainan ejen UMNO, bagaimana kita boleh mengila menukar pemimpin atas alasan yang tidak masuk akal dan keluar dari jangkauan hati seorang yang beriman.
Tuduhan sesama sendiri, seperti Jebon, tolak hudud, ejen DAP, berakidah liberalisme dan Anwarisisme hanya ingin membunuh parti dan memecahkan parti. Hanya ejen UMNO yang sanggup mengadu domba sehingga jemaah islam longlai ketika musuh hampir nazak.
bahu idris ahmad dipertanggungjawab di akhirat nanti jika jemaah ini terkulai layu dan nama baiknya tercemar berat. Janganlah kita cuba tegakkan benang yang basah, semata-mata ingin menyedapkan hati kita.

IBU RISKA berkata...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI



IBU TUTI TKI SINGAPUR berkata...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

jambori amal kuala kangsar 2008