pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 11 Oktober 2012

AKIBAT TERLALU " KEBARATAN " ARTIS HILANG PEDOMAN : PEMUDA PAS BAGAN DATOH

KERANA SUKA SANGAT IKUT BUDAYA YAHUDI AKHIRNYA HUKUM AGAMA DILANGGAR

Pemuda PAS Bagan Datoh kecewa dan mengecam segelintir golongan artis di negara ini terlalu taksub " kebaratan " dan pula mendapat sokongan pihak atasan sebabkan artis ini sesat ke mana

BAGAN DATOH : Seolah - olah sudah menjadi budaya dan kemestian bagi segelintir golongan selebriti atau artis Melayu dan Islam di negara ini berpakaian menjolok mata dengan mendedahkan aurat di khalayak ramai. Demikian ulasan pemuda PAS kawasan ini, apabila baru - baru ini timbul kontroversi berkaitan dua orang artis  iaitu pelakon wanita tanah air, Nabila Huda dan Erin Malik yang berpakaian tidak senonoh dengan mendedahkan sebahagian besar tubuhnya.

Nabila Huda yang berpakaian tidak sopan ketika hadir sebuah program.

Walaupun terbaharu dalam akhbar, Nabila Huda telah memohon maaf secara terbuka kepada semua peminat tidak bererti beliau boleh meneruskan budaya berpakaian sedemikian rupa. Beliau sendiri mengatakan tidak akan serik berpakaian yang mendedahkan tubuhnya sekiranya ia perlu buat demikian.


Selain Nabila, seorang lagi pelakon wanita muda yang baru berusia 18 tahun, Erin Malik juga terpalit dengan kontroversi terbaharu apabila beliau didakwa dan mengaku telah memuat naik gambar seksinya yang berpakaian kurang sopan ke dalam laman Twitter peribadinya. Berikutan pendedahan gambar beliau yang hanya memakai gaun malam nipis, beliau telah menerima banyak komen negatif daripada hampir 60,000 pengikutnya di Twitter.


Berikutan itu pula, ada persatuan seni yang kononnya ingin membela golongan artis yang berkontroversi tersebut. Mendakwa seolah - olah artis ini tidak bersalah sepenuhnya tetapi sebaliknya pihak penganjur pula dipersalahkan.

Apapun sebenarnya, pihak pemuda PAS mengecam dan kecewa dengan perangai serta ahlak segelintir artis atau aktres yang kononnya menjadi idola kepada masyarakat umum di negara ini. Hakikatnya memang terdapat ramai lagi golongan artis dinegara ini tidak layak dijadikan contoh kerana cara hidup mereka banyak dipengaruhi budaya asing dan bertentangan dengan syariat Islam.

Selain individu artis itu sendiri, dapat kita perhatikan bahawa golongan ini telah banyak mendapat sokongan padu daripada pihak kerajaan dan atasan. Malahan mereka turut dilayan istimewa dalam semua sudut terutamanya kewangan dan kerjasama yang baik.

Pemuda PAS Bagan Datoh turut melahirkan rasa kesal kepada pihak kerajaan apabila tidak mengawal budaya hiburan yang melampau sehinggakan anak muda serta masyarakat lalai dan alpa. Sehinggakan melanggar hukum -hakam syariat Islam dan mengabaikan sensitiviti umat Islam di negara ini.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008