pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 15 Oktober 2012

PROJEK PRU : BARU NAK BINA SEKARANG. PROJEK ADA MAKNA!


PROJEK HANGAT PRU 13 : KERJA-KERJA PEMBINAAN DERETAN RUMAH KEDAI DI SELEKOH TANDA “ GULA- GULA KABURI MATA RAKYAT ”.

Pemuda PAS Kawasan dakwa projek itu lewat dilaksanakan kerana bermasalah tetapi kini baru diteruskan sebagai daya tarikan undi.

BAGAN DATOH ( SELEKOH ) : Inilah yang dianggap rakyat sebagai projek gula – gula untuk rakyat ketika mana hampirnya pilihan raya. Mungkin sudah menjadi budaya pihak UMNO/ BN dengan menggunakan kerajaan dalam menarik sokongan rakyat. Ketika ini kerja- kerja pembinaan sedang giat dilakukan untuk menyiapkan deretan rumah kedai di atas tanah kerajaan di pekan Selekoh.


Projek cadangan membina 9 unit kedai / pejabat 2 tingkat tersebut sedang segera dibina di atas tanah kerajaan terletak di pekan Selekoh dengan pemiliknya oleh sebuah syarikat bernama SAJ Sendirian Berhad yang beralamat di Taman Subang Jaya Permai, Selangor.


Walaupun ianya seolah – olah kelihatan satu projek biasa, namun ianya adalah satu projek yang sekian lama rakyat nantikan. Kira – kira 5 tahun lalu, Ahli Parlimen Bagan Datoh iaitu YB. Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi telah menyempurnakan majlis pecah tanah di atas tapak projek tersebut. Tetapi baru kini projek dan proses pembinaannya bermula memandangkan rakyat mula memperkatakan ianya hanyalah satu projek fantasi kerajaan.


Penduduk turut juga mendakwa, kelewatan projek itu adalah disebabkan terdapat krisis berkaitan hak milik tanah tersebut. Namun keputusannya adalah seperti dijangka bahawa pihak kerajaan akan berusaha untuk membina bangunan tersebut. Hasilnya adalah sebagaimana boleh dilihat oleh rakyat hari ini apabila pihak kerajaan melantik arketik, Ghazali Abdullah yang beralamat di Pandan Indah Commercial Centre, Kuala Lumpur meneruskan projek pembinaan ini.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008