pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Isnin, 8 Oktober 2012

JELAJAH MERDEKA RAKYAT : RAKYAT BAGAN DATOH SAMBUT MERIAH !

SIRI JELAJAH DITERUSKAN KE NEGERI PERAK : ANWAR ANGGAP BAGAN DATOH BUKANLAH KUBU KUAT UMNO LAGI

Kehadiran pimpinan Pakatan Rakyat ( PR ) ke Bagan Datoh dalam siri ini disambut meriah, tiada ganguan dan tindakan liar oleh pihak tertentu

SG. SUMUN : Siri Jelajah Merdeka Rakyat yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim diteruskan lagi. Kali ini, negeri Perak telah menjadi sasaran dan destinasi rombongan bas jelajah tersebut. Bermula seawal pagi, para rombongan telah menjelajah di beberapa buah tempat yang telah diatur pihak Parti Keadilan Rakyat ( PKR ) Perak.


Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan ceramahnya di sini malam tadi.

Kehadiran Ketua Pembangkang di Parlimen itu, di sambut hebat oleh penduduk di sekitar Bagan Datoh. Walupun pada jangkaan awal kemungkinan wujud ganguan dan tindakan liar dari pihak tertentu, seperti di tempat lain sebelum ini namun segalanya tidak berlaku malahan ianya berjalan dengan baik dan lancar sebagaimana di rancang.


DSAI duduk bersama hadirin setelah tibanya di lokasi ceramah.

Datuk Seri Anwar Ibrahim ( DSAI ) yang juga merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh melihat perkembangan politik di Perak khususnya di Parlimen Bagan Datoh telah memberikan gambaran bahawa rakyat sudah sedar dan mahu berubah. Berdasarkan kehadiran serta sambutan rakyat dalam program jelajah yang diketuainya itu, memberi petunjuk jelas bahawa rakyat tidak mahu lagi dizalimi oleh Umno/ BN.


Pengerusi PKR Perak, Dr. Mohd Nor Manuty menyampaikan ceramahnya.

Ketua Umum PKR itu juga berkeyakinan bahawa kawasan- kawasan yang didakwa sebagai kubu kuat Umno/ BN akan jatuh dan tewas dalam Pilihan raya umum akan datang. Ini adalah satu kenyataan apabila ramai sudah pemimpin- pemimpin Umno/ BN sendiri sudah tidak percaya dan yakin dengan partinya itu sendiri.


Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang turut serta dan hadir.

Selain Datuk Seri Anwar, turut serta dan hadir ke program jelajah ke Bagan Datoh ialah pimpinan Pakatan Rakyat lain. Antaranya, Dr. MohdNur Manuty ( Pengerusi PKR Perak ), Sdr. Mustafa Kamil Ayub ( PKR Pusat ), Prof. Dr. Abdul Aziz Bari ( PKR Pusat ), Dr. Lee Boon Chye ( MP Gopeng- PKR ), YB. S.Kesavan ( ADUN Hutan Melintang ), Ustaz Misbahul Munir Masduki ( YDP PAS Bagan Datoh ) dan Sdr. Madhi Hasan ( Ketua Cabang PKR Bagan Datoh ).


Sebahagian hadirin yang menyaksikan ceramah DSAI penuh semangat.

Kelihatan bas yang digunakan oleh DSAI dan rombongannya dalan program jelajah ini.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008