pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Ahad, 14 Oktober 2012

UMNO MAKIN PANAS PUNGGUNG : TAMRIN AJAK AHLI UMNO TINGGALKAN PARTI ITU !

ANAK KEPADA BEKAS TIMBALAN PERDANA MENTERI ITU MENGAJAK AHLI UMNO UNTUK SAMA- SAMA TINGGALKAN PARTI " SYAITAN YANG DIKENALI "

Rasa malu dan meluat pada UMNO, kebaikan pimpinan PAS antara punca Tamrin Ghafar keluar

BAGAN DATOH ( Selekoh ) : Dengan nada sedih, melihat kepincangan dalam UMNO sekarang ini, sempat Dato' Tamrin Ghafar mengajak serta menyeru kepada seluruh penyokong dan ahli UMNO untuk meninggalkan parti tersebut ketika mengakhiri ucapan ceramahnya di majlis ceramah politik dan penjelasan anjuran PAS Kawasan Bagan Datoh di sini, kelmarin.


Turut hadir dan berucap di majlis tersebut ialah Yang Dipertua PAS Kawasan, Ustaz Misbahul Munir Masduki dan Ketua Cabang PKR Bagan Datoh, Sdr. Madhi Hasan.

Ustaz Misbahul Munir, juga merupakan Timbalan 2 Pesuruhjaya PAS Perak berucap di majlis meningatkan agar rakyat khususnya di kawasan tersebut bersiap sedia dalam menghadapi Pilihanraya Umum ke 13.Kemungkinan akan berlakunya pilihanraya itu dalam masa terdekat adalah menjadi kayu ukur persediaan para jentera pilihan raya kawasan. Beliau turut menjelaskan beberapa isu terkini terutamanya berkaitan parti apabila ada pihak cuba memecah belahkan kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat sokongan rakyat.


Beliau yang juga merupakan Setiausaha Jabatan Penerangan PAS Pusat, mengalu - alukan kehadiran Dato' Tamrin dan Hairie Othman walaupun tidak dapat hadir sebagaimana jadual asalnya untuk masuk dan bersama perjuangan PAS dan Pakatan Rakyat dalam mengambil alih kuasa pentadbiran negara ini.


Sementara itu, Sdr. Madhi Hasan selaku Ketua Cabang PKR Bagan Datoh meminta rakyat Bagan Datoh menilai kewibawaan Ahli Parlimen kawasan tersebut juga merupakan Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam tempoh beliau menjadi wakil rakyat dan menteri. Pelbagai skandal kewangan melibatkan kementeriannya membuktikan beliau tidak layak lagi diberi mandat dalam pilihan raya nanti. Beliau juga menyentuh beberapa isu tempatan khasnya masalah rakyat berkaitan harga kelapa sawit dan kelapa serta pisang di sini.


Pihak penganjur pada malam tersebut turut memohan maaf atas ketidakhadiran penceramah jemputan iaitu Sdr. Hairie Othman merupakan seorang selebriti dan pelakon drama dan filem yang telah mengiystiharkan masuk dan menyokong PAS beberapa bulan terdahulu.


Penceramah jemputan pada malam tersebut hanya bekas Ahli Parlimen Batu Berendam juga Pengerusi MARA, Dato' Tamrin Ghafar dapat hadir. Beliau berceramah dengan mendedahkan beberapa isu dalaman UMNO serta pengakuan beliau sepanjang bersama UMNO tidak dapat di nafikan banyak dosa dan kesalahan dilakukan kepada Allah SWT dan rakyat Malaysia.

Beliau turut memuji sifat pimpinan dan ahli PAS yang diakui beliau sebagai ikhlas dan taat kepada Allah SWT menyebabkan PAS kekal sehingga kini. Keberkatan dalam perjuangan adalah penting kerana di situ akan mencapai kejayaan sebenar. Ianya tidak berlaku dalam UMNO pada hari ini. Malahan pemimpin UMNO sendiri melanggar perlembagaan parti sehingga lari dari matlamat asal perjuangan dan melanggar syariat Islam yang hakiki ujar bekas ahli dan pemimpin UMNO tersebut.




Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008