pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Selasa, 9 Oktober 2012

PRU 13 : YAKIN PR AKAN TAWAN PUTRAJAYA, LANTIK NAJIB DUTA MONGOLIA!

DS. ANWAR IBRAHIM BERKEYAKINAN PR MAMPU MENANG UNTUK MENGAMBIL ALIH PUTRAJAYA

Beliau berucap ketika dalam siri Jelajah Merdeka Rakyat ke negeri Perak pada 7 Oktober lalu di Parit 1, Sg. Sumun.

BAGAN DATOH ( Prt.1, Sg. Sumun ) : Dengan nada yang menyakinkan dan bersemangat, pimpinan Pakatan Rakyat ( PR ) menyatakan bahawa pilihan raya umum ke 13 nanti pastinya rakyat mampu menukarkan kerajaan yang ada sedia hari ini. Ini berdasarkan kefahaman dan pengetahuan rakyat apabila pelbagai saluran mampu menyampaikan maklumat sebenar ketika mana sesuatu isu berlaku di sekitar negara.

DS.Anwar Ibrahim menyampaikan ceramahnya penuh keyakinan di sini kelmarin.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyakinkan rakyat perlunya ada sedikit keberanian lagi dalam usaha menjatuhkan sebuah kerajaan yang menzalimi rakyat. Bukanlah niat pemimpin PR hari ini mengajak rakyat membenci kerajaan, tetapi adalah untuk menyedarkan dan mengajak seluruh rakyat menolak sebuah pemerintahan yang zalim ke atas rakyat diperintah.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah politiknya dalam siri Jelajah Rakyat Merdeka di sini kelmarin. Menurut beliau lagi, Perdana Menteri hari ini amat bimbang dan risau untuk membubarkan Parlimen kerana keadaan sekeliling yang menekan beliau berbuat demikian. 

DS. Anwar menyampaikan baju T-Shirt kepada petugas Pilihan raya Parlimen Bagan Datoh.

Ketika mana beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional ( BN ) dari Sabah akan mengumumkan menyokong perjuangan Pakatan Rakyat ( PR ), Datuk Seri Najib turut terpaksa berhadapan beberapa masalah dalaman Kabinet Kerajaan dan Umno/ BN itu sendiri.

Datuk Seri Anwar turut mengulas mengenai pembentangan bajet 2013 oleh Perdana Menteri baharu- baharu ini. Sambil melabelkan bajet tersebut sebagai paling lemah, beliau juga berpendapat bahawa Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri paling penakut apabila tidak menghadiri sesi perbahasan bajetnya itu di Parlimen. Malahan ujar beliau, tiada seorangpun menteri yang berani hadir ketika persidangan tersebut berlangsung.


Ahli Parlimen Permatang Pauh juga Ketua Umum PKR itu mengajak rakyat supaya berani berubah ke arah yang lebih baik. Jadikan Pilihan raya Umum ke 13 nanti sebagai penamat riwayat Umno/ BN merupakan kerajaan yang zalim dan kejam. Beliau turut menyakinkan rakyat dengan menjelaskan beberapa langkah serta tawaran istimewa kepada rakyat sekiranya Pakatan Rakyat ( PR ) mentadbir negara ini.

Antara janji PR tersebut ialah penurunan harga minyak petrol sebagaimana yang sering kali beliau dan pimpinan PR nyatakan kepada rakyat. Selain itu pemansuhan  PTPTN kepada mahasiswa serta pendidikan percuma kepada seluruh anak - anak Malaysia menjadi matlamat Pakatan Rakyat sekiranya mentadbir negara. Walaupun segala tawaran dan perancangan Pakatan Rakyat ( PR ) untuk rakyat ini sering kali dipertikaikan dan dianggap boleh membankrapkan ekonomi negara, namun PR ada jawapan bagi persoalan tersebut ujar Ketua Umum PKR itu.


Selain penjelasan tawaran Paktan Rakyat tersebut, Datuk Seri Anwar juga menjelaskan beberapa isu politik semasa sebagai penerangan kepada rakyat. Walaupun beliau baru pulang dari luar negara ( Perancis ) kerana menerima jemputan seorang peguam berkaitan isu pembelian Kapal selam Scorpene oleh kerajaan Malaysia melalui Kementerian Pertahanan , beliau tetap turun untuk bersama rakyat.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008