pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Sabtu, 13 Oktober 2012

PANAS : AKU PUN BEKAS UMNO..BANYAK HAL DALAM UMNO AKU TAHU!

PENDEDAHAN BEKAS AHLI PARLIMEN BATU BERENDAM ITU MEMBIMBANGKAN PIMPINAN UMNO/ BN HARI INI.

Dato' Tamrin Ghafar menjelaskan mengapa beliau keluar UMNO dan sertai PAS, beliau juga mengajak rakyat khususnya ahli UMNO untuk tinggalkan parti itu.

BAGAN DATOH , Selekoh : Seolah - olah ianya sudah menjadi mimpi buruk UMNO/ BN khususnya pemimpin parti apabila ramai dikalangan bekas pimpinannya mula menyertai parti di dalam Pakatan Rakyat ( PR ). Secara tidak langsung, ianya mengambarkan bahawa UMNO/ BN tidak mampu mempertahankan kuasa politik di negara ini.


Terbaharu, PAS Kawasan Bagan Datoh telah menganjurkan siri ceramah politik dan pendedahan kepada rakyat berkaitan isu- isu semasa serta pengakuan bekas pimpinan UMNO kerana menyertai PAS untuk meninggalkan parti asalnya itu. Antaranya yang kerkini, Dato' Tamrin Tun Ghafar merupakan bekas Ahli Parlimen Batu Berendam juga bekas Pengerusi MARA yang telah mengumumkan keputusannya keluar daripada UMNO untuk menyertai PAS telah dijemput untuk menyampaikan ceramahnya di sini semalam.


Beliau yang juga pernah memegang jawatan sebagai Exco Pemuda UMNO pada satu ketika dahulu bersama- sama Perdana Menteri hari ini, Datuk Seri Najib Razak meluahkan perasaan kecewanya terhadap perjuangan UMNO ketika ini serta mendedahkan mengapa beliau meninggalkan parti yang pernah diperjuangkannya selama ini.

Dilahirkan dalam keluarga yang berjuang untuk UMNO tidak menghalang Tamrin hari ini duduk dan berdiri di atas pentas perjuangan PAS yang pernah menjadi musuh politiknya dahulu satu ketika dahulu. Beliau turut memohon maaf kepada pimpinan dan ahli PAS selama ini kerana menjadi musuh dan PAS sebagai bahan kutukan UMNO ketika bersamanya.


Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Ghafar Baba itu mendedahkan sebab dan punca beliau mengundurkan diri daripada perjuangan UMNO untuk bersama PAS. Antara penyebab utamanya, perjuangan UMNO pada hari ini adalah sudah lari daripada landasan sebenar. Pelbagai keburukan serta akhlak tidak baik dikalangan pemimpin UMNO memberikan gambaran jijik kepada rakyat.

Menurutnya, era kerosakkan UMNO adalah bermula apabila Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohammad memimpin parti tersebut pada awal 70- an selepas Tun Hussein Onn. Tun Mahathir memang dikenali sebagai seorang pemimpin yang penuh keegoan dan keras kepala kerana beliau tidak boleh ditegur dan dinasihati. Maka berlaku krisis dalam pimpinan parti sehinggakan berlakunya pengharaman UMNO sehinggalah muncul UMNO baharu di bawah kuasa Mahahtir ketika itu.

Pengalaman sebagai anak dan ahli UMNO hampir 30 tahun lebih, menjadikan beliau cukup masak dan kenal siapa UMNO sambil menyetujui kata -kata Tun Dr. Mahathir yang mendakwa UMNO sebagai " Syaitan yang dikenali " dan UMNO ibarat orang gila.    

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008