pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Khamis, 7 Julai 2011

AKTIVIS AKAN DISEKAT ISRAEL : BN ( BENJAMIN NETANYAHU )

Aktivis antarabangsa terbang ke Israel 


TEL AVIV - Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, semalam mengarahkan pihak berkuasa rejim itu supaya menyekat kemasukan kumpulan aktivis pro-Palestin yang merancang untuk terbang ke Israel bagi mengadakan tunjuk perasaan di Tel Aviv, esok.

Netanyahu mengeluarkan arahan kepada Kementerian Keselamatan Dalam Negeri Israel dan pihak imigresen untuk mengambil tindakan tegas terhadap mereka tanpa menimbulkan kekecohan.

Terdahulu, laman sesawang aktivis pro-Palestin meminta penyokong mereka untuk bersama-sama ke Israel bagi mengadakan bantahan terhadap dasar rejim Zionis ke atas penduduk Palestin.

Demonstrasi itu juga adalah tindakan susulan selepas konvoi kemanusiaan Freedom Flotilla II ke Gaza dilarang untuk berlayar dan masih terkandas di Greece.

Kira-kira 500 aktivis antarabangsa dari seluruh Eropah dijangka tiba di Lapangan Terbang Ben-Gurion di Israel, hari ini.

Israel menempatkan ratusan anggota keselamatan di sekitar lapangan terbang itu bagi mengelakkan kekacauan dan kejadian tidak diingini jika demonstrasi tersebut diadakan.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008