pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 6 Julai 2011

WARNA KUNING PUN DEPA TAKUT : ADUN ANAK BUKIT

BAGAN DATOH : Pada 2 Julai 2011 ( Sabtu ), Pas Kawasan Bagan Datoh telah menganjurkan siri ceramah seterusnya yang menampilkan YB. Ir. Amiruddin b. Hamzah ( ADUN Anak Bukit ). Bertempat di Perkarangan Markaz Pas Pasang Api, Bagan Datoh berjaya menarik 150 orang hadirin untuk mendengar ceramah yang disampaikan.

" Apa yang mereka takut dengan warna kuning ? Bersih pun mereka tak suka ?" itulah persoalan dan kehairanan yang timbul dihati rakyat. 

Penceramah juga menegaskan bahawasanya Umno - BN amat takut apabila rakyat bangkit dan bangun menentang kezaliman dan pembohongan mereka selama ini. Suruhanjaya Pilihanraya ( SPR ) telah dipergunakan dan diperkudakan mereka untuk memastikan terus berkuasa. Pihak keselamatan juga digunakan habis - habisan bagi mempertahankan kuasa mereka.

" Malam ini juga ada syarat tertentu untuk saya ceramah. Ada perkataan dan isu yang tak boleh saya cakap. Saya pun tak faham. Tapi kita ucap terima kasih juga la kepada pihak polis yang meramaikan ceramah malam ini." itu ulas beliau mengenai syarat tertentu dan kehadiran pegawai polis yang ramai hadir dari kebiasaan ceramah - ceramah sebelum ini.

Beliau juga terkejut dengan suasana dan pembangunan di kawasan Bagan Datoh. Ujar beliau kemajuan dan pembangunan Bagan Datoh jauh tertinggal dibandingkan kawasan - kawasan lain yang diwakili wakil rakyat UMNO - BN yang lain.

" Saya tak sangka pekan ( Bagan Datoh ) macam ni. Buat malu je orang Bagan Datoh. Ahli Parlimen bukan calang - calang, Naib Presiden Umno, menteri pulak tu, dah lama jadi wakil rakyat, tapi apa jadi pekan Bagan Datoh? " demikian ulas beliau melihat rupa pekan dan kawasan yang diwakili seorang Menteri Pertahanan ( Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid b. Hamidi ).

Beliau menyeru supaya rakyat agar sedar dan segera membuat perubahan pada pilihanraya akan datang.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008