pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 6 Julai 2011

GUNALAH MANA - MANA STADIUM : MB SELANGOR

SHAH ALAM - Kerajaan Selangor sedia membenarkan Bersih 2.0 menggunakan mana-mana stadium di negeri ini untuk mengadakan perhimpunan pada 9 Julai ini. 

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kebenaran akan diberi jika ada permohonan daripada pihak berkenaan. 

Menurutnya, beliau sendiri tidak menghalang satu perhimpunan aman terutama dalam menentukan masa depan sistem pilihan raya di negara ini. 

“Jika NGO Bersih minta kebenaran saya untuk guna Stadium Shah Alam, saya akan setuju. 

“Tetapi mereka perlu jaga tata tertib dan disiplin sepanjang perhimpunan itu. Segala kerosakan, mereka perlu bertanggungjawab dan membayarnya,” katanya pada sidang media di sini. 

Kelmarin, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan sedia membenarkan perhimpunan Bersih tetapi ia mesti diadakan di stadium. 

Najib turut bersedia menyediakan satu stadium untuk kumpulan itu berhimpun bagi mengelakkan protes di jalanan. 

Kenyataan Najib disokong bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin. 

Menurut Khalid, sama ada ia dilakukan di stadium mahupun jalanan, isu penting adalah perhimpunan ini untuk menggesa sistem pilihan raya bersih dan adil. 

“Usaha NGO Bersih adalah untuk memastikan pilihan raya yang adil dan bersih. Segala usaha ini sebagai peringatan kepada rakyat di negara ini agar tuntutan itu dilaksanakan di setiap pe�ring�kat. 

“Perhimpunan bukan untuk saya, tetapi untuk anak cucu kita pada masa akan datang. Anak muda kini juga mahu tuntutan seperti itu dilaksanakan,” katanya. 

Khalid berkata, beliau menghormati titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berhubung isu ini, dan menyerahkan kepada Bersih 2.0 untuk tindakan selanjutnya. 

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin sebelum ini, mengeluarkan titah khas berhubung perhimpunan Bersih, 9 Julai ini yang menggesa semua pihak mengadakan perbincangan secara berhemah.

Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008