pas kawasan

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh ll Alamat Markaz : Markaz Tarbiyyah Pas Kawasan, Lot 4986, Perkampungan Ikhwan, Jalan Sungai Tiang Baharu, 36200 Selekoh, Perak || Emel DPPK : dewanpemudapasbagandatoh@gmail.com || Blog : www.pasbagandatoh.blogspot.com ll Facebook : Pemuda Pas Bagan Datoh

Rabu, 6 Julai 2011

PEMUDA LANCAR BOIKOT UTUSAN MALAYSIA

BAGAN DATOH : " Demi maruah Islam yang telah dicemari oleh akhbar tidak bertamadun, kita boikot Utusan Malaysia." demikian laungan Dewan Pemuda Pas Kawasan Bagan Datoh ( DPPK ). Pada 2 Julai 2011 bersamaan hari Sabtu telah diadakan pelancaran " Boikot Utusan Malaysia " oleh DPPK Bagan Datoh.

Tindakan tersebut dilakukan adalah disebabkan kebiadaban akhbar tersebut yang memaparkan kartun menghina undang -  undang Islam. Keratan itu menyatakan kekeliruan umat Islam terhadap isu tuduhan berzina dan rogol. Sedangkan perkara itu dipolitikan oleh pihak tertentu yang jahil dan " buta " hati terhadap kefahaman Islam yang sebenar.

" Kita akan boikot akhbar utusan ini, memandangkan kebiadabannya yang melampau." demikian jelas seorang Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Kawasan Bagan Datoh.

Pelancaran tersebut telah dilakukan oleh YB. Ir. Amiruddin b. Hamzah ( Adun Anak Bukit ) sempena kehadirannya bagi sesi ceramah umum di Kawasan Bagan Datoh.


Tiada ulasan:

jambori amal kuala kangsar 2008